اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه طب چینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

برخی عوارض طب نوین با طب مکمل قابل درمان است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه طب چینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی از عوارض طب نوین با روش‌های درمانی طب مکمل به‌خوبی قابل درمان است.

برخی عوارض طب نوین با طب مکمل قابل درمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا بهرامی بعدازظهر امروز در نشست خبری بیمارستان امام رضا که در سالن کنفرانس بخش سوانح این بیمارستان برگزار شد اظهار کرد: باید در نظر داشت که طب سوزنی به‌طور کل یک نوع طب مکمل است.

وی تصریح کرد: این مقوله به این معنی است که باید برای عوارضی که افراد به آن دچار می‌شوند ابتدا پزشکان متخصص آنها را معاینه کرده و سپس ارجاع توسط آنها انجام شود.

مدیرگروه طب چینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در درمان بسیاری از عوارض بیماری‌های داخلی روش‌های طب مکمل قابل درمان نیست خاطرنشان کرد: به‌ عنوان مثال افرادی که مبتلا به مننژیت و یا تومورهای مغزی هستند را نمی‌توان با درمان‌های مکمل و جایگزین درمان کرد.

بهرامی تعامل میان پزشکان طب مکمل و طب نوین را بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: برخی از عوارض در طب نوین با روش‌های درمانی طب مکمل به‌ خوبی قابل درمان هستند به عنوان مثال طب سوزنی بهترین روش درمان در مواردی است که افراد به دلیل شیمی درمانی به حالت تهوع دچار می‌شوند.

وی با اشاره به دانشگاهی بودن کلینیک طب چینی و سوزنی در بیمارستان امام رضا مشهد خاطرنشان کرد: تبیین مرز علمی و مثمرثمر بودن درمان‌های طب چینی و آموزش این مرز به افراد دیگر یکی از فوائدی است که به ‌دلیل علمی بودن این مرکز وجود دارد.

مدیر گروه طب چینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مردم در مورد کاربردهای طب سوزنی بی‌اطلاع هستند اضافه کرد: انتظار می‌رود با همکاری رسانه‌ها جایگاه واقعی طب چینی به مردم نشان داده شود تا ظرفیت‌های افراد متخصص در این زمینه مورد استفاده قرار گرفته شود.

بهرامی با بیان ضرورت‌های آموزش افراد در زمینه طب مکمل تصریح کرد: آموزش افراد در این زمینه‌ها باید بومی و منطبق باشد تا مورد استفاده قرار بگیرد.

وی طب چینی را یکی از روش‌های کمک به پزشکان طب نوین دانست و متذکر شد: طب چینی می‌تواند در مواردی مانند استرس، دردهای عضلانی و مفصلی، سردردهایی که دلایل زمینه‌ای ندارند و دیگر مقوله‌هایی از این دست کمک شایانی داشته باشد.

انتهای پیام/ 70001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول