اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از تجهیزات پیشرفته پزشکی محقق شد

موفقیت‌آمیز بودن 100 درصدی جراحی‌های آنژیوپلاستی در مرکز قلب کاشان

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از موفقیت‌آمیز بودن 100 درصدی جراحی‌های آنژیوپلاستی در مرکز قلب امام علی(ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان با استفاده از تجهیزات پیشرفته این مرکز خبر داد.

موفقیت‌آمیز بودن 100 درصدی جراحی‌های آنژیوپلاستی در مرکز قلب کاشان

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مجید مازوچی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنژیوگرافی مرکز قلب امام علی(ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان از آخرین ورژن دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی روز جهانی جراحی قلب باز برخوردار است.

وی افزود: با بهره‌گیری از این امکانات، طی دو سال گذشته تنها یک بیمار در این مرکز قلب دچار مشکل شده که بلافاصله مشکل آن بیمار رفع و از بیمارستان مرخص شده است.

این فوق تخصص آنژیوپلاستی و آنژیوگرافی، با اشاره به انجام هفتگی درمان سرپایی پنج بیمار قلبی در مرکز قلب امام علی(ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان بیان داشت: بیش از 3 هزار عمل آنژیوگرافی و 300 عمل آنژیوپلاستی از مهرماه سال 89 تا کنون در این مرکز انجام شده است.  

به گفته وی، عوارض ناشی از عمل آنژیوپلاستی در مرکز آنژیوگرافی مرکز قلب امام علی (ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان پایین‌تر از آمار جهانی است.  

مازوچی در ادامه بر درمان اساسی بیماران تنگی عروق کرونر تأکید کرد و افزود: گرفتگی قلب، تنگی نفس، تپش قلب، سوزش و احساس سنگینی بر روی سینه و ناراحتی در دست چپ، پشت و فک تحتانی از علایم گرفتگی عروق کرونر است که بهترین زمان درمان در این مرحله است.

به گفته وی، تست ورزش یکی از راه‌های تشخیص تنگی عروق کرونر است ولی در صورتی که پیشرفته نباشد می‌توان با بی‌حسی موضعی و هدایت اشعه ایکس مشخص با استنت یا فنر در عمل آنژیوپلاستی، رگ را باز کرد.

مازوچی یادآور شد: آنژیوپلاستی با استفاده از «استنت» تکنولوژی پیشرفته و انحصاری است که در اختیار شرکت‌های خاصی است.

وی افزود: استنت دارویی به طور متوسط دو میلیون تومان هزینه و استنت غیردارویی به طور متوسط 600 هزار تومان هزینه درمان دارد که 50 درصد آن توسط بیمه پرداخت می‌شود.

مازوچی، افزایش کلسترول، عادات غذایی نامناسب، استفاده از گوشت قرمز و چرب، روغن، سیگار، بی‌تحرکی، عدم کنترل دیابت، فشار خون از سنین کودکی، عوامل ژنتیکی و افزایش سن را از مهمترین عوامل بیماری‌های قلبی دانست.

انتهای پیام/2406/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول