اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی:

افتتاحیه خانواده پایدار در کمیته امداد هفته آینده برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی گفت: طرح خانواده پایدار در کمیته امداد هفته آینده برگزار می‌شود.

افتتاحیه خانواده پایدار در کمیته امداد هفته آینده برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی‌اصغر حاجی‌نقی ظهر امروز در نشست خبری طرح خانواده پایدار که در سالن کنفرانس اداره کل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: هدف اصلی از اجرای طرح خانواده پایدار استحکام بنیاد خانواده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به بنیاد خانواده در جامعه تصریح کرد: این نهاد علاوه بر مهم‌ترین نهاد آسیب‌پذیرترین نهاد نیز هست که اگر به آن توجه نشود مشکلات زیادی از آسیب‌های آن به جامعه بروز می‌کند که قابل جبران نیست.

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌رضوی در ارتباط با معضل طلاق در جامعه بیان کرد: این معضل با مؤلفه‌هایی مانند اشتغال، اعتیاد، گسست‌های فرهنگی، فاصله طبقاتی، نبود شناخت و تفاهم‌های اولیه و دیگر مؤلفه‌هایی از این دست ارتباط مستقیم دارد.

حاجی‌نقی ادامه داد: باید برای کاهش دادن آثار زیان‌بار این معضل اجتماعی از تمام مبانی نظری و امکانات استانی استفاده کرد و با یک روش علمی در این زمینه شروع به کار کرد.

وی با اشاره به ارتباطات مؤثر سازمان‌های مختلف در طرح خانواده پایدار خاطر نشان کرد: کمیته امداد در مراحل پایانی و گروه‌هایی که به دادگستری مراجعه کرده‌اند شروع می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌رضوی ادامه داد: در واقع کمیته امداد نقش یک حمایت‌گر در مراحل پایانی برای افرادی که به دادگستری مراجعه می‌کنند را بر عهده دارد.

حاجی‌نقی افزود: این نقش برای زوج‌هایی است که مشکلات اقتصادی دلیل اصلی جدایی آنهاست و با انجام دادن حمایت‌هایی می‌توان مانع از جدا شدن این زوج شد که کمیته امداد این نقش را بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: همچنین در طرح خانواده پایدار کمیته امداد مسئول حمایت در راستای توانمندسازی زنانی است که به هر دلیلی مشخص شده است که به جز جدایی چاره دیگری ندارند و کمیته امداد بسته خدماتی ویژه‌ای را برای آنها در نظر گرفته است تا بتوانند به صورت موقت امورات زندگی خود را گذرانده و در نهایت به درآمد دست پیدا کنند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌رضوی با بیان اینکه کمیته امداد با استقبال زیادی از طرح خانواده پایدار حمایت می‌کند متذکر شد: اگر بتوان در زمینه پیشگیری از طلاق کارهایی انجام داد می‌توان از هجوم عده‌ زیادی از افراد به سازمان‌های حمایتی جلوگیری کرد.

حاجی‌نقی با اشاره به برنامه اجرایی تدوین شده برای کمیته امداد در برنامه خانواده پایدار اذعان کرد: در گام اول بنا بر حمایت از هزار خانواده‌ای است که تمایل به سازش دارند و مشکلات اقتصادی سبب تصمیم به جدایی از افراد شود.

وی ادامه داد: همچنین برای هزار خانمی که به هر دلیلی مجبور به جدایی از همسرشان هستند بسته‌های خدماتی تعریف شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌رضوی در ارتباط با نوع خدمات تدوین شده برای افراد این طرح اظهار کرد: این بسته‌ها 30 سرفصل دارد که شامل پرداخت کمک هزینه خرید و اجاره مسکن، مشاوره حقوقی، ایجاد اشتغال از طریق مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و خدمات فرهنگی برای ادامه تحصیل فرزندان آنها است.

انتهای پیام/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول