اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خراسان‌رضوی

رویکرد خدمات کمیته امداد به سمت توانمندسازی است

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی گفت: رویکرد خدمات کمیته امداد امام خمینی از خدمات قطره چکانی به سمت توانمندسازی افراد است.

رویکرد خدمات کمیته امداد به سمت توانمندسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن صائب عصر امروز در نشست خبری طرح خانواده پایدار که در اداره کل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: باید خانواده‌ها در راستای درآمدزایی توانمند شوند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های طرح خانواده پایدار با فعالیت‌های کمیته امداد همپوشانی دارد تصریح کرد: ورود در عرصه پیشگیری یکی از سیاست‌های تحولی کمیته امداد است و حمایت از افراد در راستای توانمندسازی از سیاست‌های متحول شده در این نهاد است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی رکن بسته‌های خدماتی برای بانوان ازدواج مجدد است خاطر نشان کرد: برای ازدواج مجدد بانوان بی‌سرپرست بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده است و بعد از ازدواج نیز از آنان حمایت می‌شود.

صائب افزود: به عنوان مثال استفاده از خدمات بیمه‌ای، خدمات شغلی، کمک هزینه‌های مسکن و تحصیل به صورت دوره‌ای برای زنان سرپرست ازدواج که ازدواج می‌کنند در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ازدواج مجدد بانوان بی‌سرپرست اظهار کرد: در عرصه مشاوره دادن به این بانوان نقاط ضعفی در سیستم کمیته امداد وجود دارد که بنا به تقاضاهای به عمل آمده تمهیدات لازم برای اقدامات مقتضی در نظر گرفته می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی با بیان اینکه دختران خانواذه‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی به دلایل شرایط ویژه در معرض انتخاب‌های نادرست زیادی هستند بیان کرد: کمیته امداد از سال‌های پیش برنامه‌های آموزشی را برای دختران این خانواده‌ها در نظر گرفته است.

صائب ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های آموزشی مشاوره‌های پیش از ازدواج، کمک هزینه‌های ازدواج و تهیه جهیزیه نیز برای دختران خانواده‌های زیر پوشش در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه خانواده پایدار ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد اظهار کرد: اجرایی شدن برنامه خانواده پایدار و نائل شدن به اهداف آن نیاز به حرکت و همت مردمی دارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات به وجود آمده در جامعه به دلیل رعایت نکردن خط قرمزهای دینی است تصریح کرد: جوانان باید به ازدواج به چشم یک تکلیف الهی نگاه کنند.

انتهای پیام/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول