اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی:

ابزار توسعه فرهنگ دینی مورد استفاده قرار گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ابزار توسعه فرهنگ دینی در جامعه باید متناسب با باورهای افراد مورد استفاده قرار گیرد.

ابزار توسعه فرهنگ دینی مورد استفاده قرار گیرد

حجت‌الاسلام سید محمد فخری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: توسعه فرهنگ دینی از ضرورت‌های پیشرفت در هر جامعه‌ای است که با تعامل مناسب بین مسئولان فرهنگی، مراکز آموزش و توسعه فرهنگ اسلامی و همکاری روحانیان و مبلغان دینی برنامه‌ریزی لازم برای رسیدن به این هدف ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش آگاهی‌های دینی و روحیه دین‌باوری در جوانان و نوجوانان یکی از راهکارهای توسعه فرهنگ دینی در جامعه است، تاکید کرد: نبود انسجام و عملیاتی نکردن برنامه‌های فرهنگی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط مطابق با زمان‌بندی‌های در نظر گرفته از عوامل کمتر توسعه‌یافتگی فرهنگ دینی در جامعه است.

فخری با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های فکری و عقیدتی اسلامی در بین جوانان برای رسیدن به الگوی مطلوب فرهنگی و دینی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های فکری و عقیدتی اسلامی در بین جوانان برای رسیدن به الگوی صحیح دینی، توسعه فرهنگ دینی در جامعه، کاهش فحشا بین اقشار جامعه اسلامی، عمل به دستورات قرآن کریم بدون اجبار و گسترش تحقیقات کاربردی در زمینه‌های دینی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اذعان داشت: فرهنگ دینی زیربنای توسعه اعتقادات دینی در جامعه را تشکیل می‌دهد و باید تلاش‌های گسترده‌ای را در راستای نیل به اهداف فرهنگی و مذهبی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه تربیت صحیح جامعه و توسعه فرهنگ اسلامی مطلوب در زمان حاضر با مشکلات عدیده‌ای همراه است افزود: توسعه فرهنگ دینی و هدایت صحیح روند تبلیغ در جامعه نیازمند استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی به وسیله متولیان و رسانه ملی است.

فخری با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی برنامه‌های نهادهای فرهنگی و شناخت بهتر، دقیق‌تر و مناسب‌تر در راستای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اشاعه فرهنگی دینی ضروری است خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی فرهنگی و تربیتی که کودکان را از بدو آموزش و تربیت با موضوعات فرهنگی و مذهبی آشنا می‌کند نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارد.

انتهای پیام/61012/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول