اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان:

جنبه تعلیمى عاشورا عمیق است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: کربلا درس‌هاى فراوانى براى آموختن دارد و جنبه تعلیمى عاشورا عمیق است.

جنبه تعلیمى عاشورا عمیق است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا شامگاه پنج‌شنبه در آیین تجلیل از خواهران مبلغه در دشتستان اظهار داشت: خواهران مبلغه در دهه اول محرم در دشتستان حضوری خوب و ارزشمند در مراسمات عزاداری داشتند و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ حسینی بیان کرد: نهضت حسینى در طول تاریخ، از بزرگ‌ترین عوامل تأثیرگذار و سازنده بر جوامع اسلامى بوده و هنوز نیز هست و خواهد بود، به ویژه در جنبه سیاسى که پذیرش هرگونه ذلت و سلطه ظالمانه را که حاکمان ستمگر براى مردم و جامعه مى‌خواستند، بر نمى‌تابد.

وی تصریح کرد: هدف جامع و کلى امام حسین (ع) احیاى فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدى (ص) و زدودن زنگارهاى تحریف و بدعت از دین جدشان است.

محمودی‌نیا اذعان داشت: شاید بتوان رمز پایدارى نهضت حسینى را در الهام بخشى به دیگران در حوزه عزت‌خواهى و ذلت‌ستیزى و شیوه مرگ فداکارانه و ایثارگرانه یارانش جست.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان اضافه کرد: پیروزى انقلاب اسلامى، دوام آن، محورهاى اصلى پیام‌هاى رهبر انقلاب، وصیت‌ها و توصیه‌هاى بنیانگذار جمهورى اسلامى بعد از پیروزى انقلاب، در جریان نهضت جهانى سالار شهیدان خلاصه مى‌شد.

وی ادامه داد: قطعا کربلا درس‌هاى فراوانى براى آموختن دارد و جنبه تعلیمى عاشورا عمیق است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان نکاتی در مورد استفاده از اشعار و مقاتل معتبر، خلوص در مداحی و عزاداری، رعایت حقوق مردم در جلسات روضه و در باب امر به معروف و نهی از منکر، ترویج تذکر لسانی، اشاعه معروفات و پرهیز از خرافات و منکرات وارد شده در جامعه متذکر شد.

محمودی‌نیا مدیریت امور مذهبی از قبیل هیئات مذهبی، مداحان و امور قرآنی را از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی دانست و خواستار حمایت بیشتر مسئولان ادارات و نهادهای فرهنگی شد.

وی یادآور شد: برگزاری جلسات سخنرانی با محوریت محرم، برپایی گفتمان دینی و جلسات پرسش و پاسخ از جمله برنامه‌هایی است که در دشتستان در ماه محرم اجرایی شد.

انتهای پیام/2451/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول