اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خراسان‌رضوی:

همراهی بانک‌ها سبب کاهش نرخ بیکاری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: اگر بانک‌ها تسهیلات برنامه چهارم را پرداخت کنند، تحرک اقتصادی خوبی به‌وجود می‌آید که سبب کاهش نرخ بیکاری می‌شود.

همراهی بانک‌ها سبب کاهش نرخ بیکاری می‌شود

علی‌اکبر لبافی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی اظهار کرد: نرخ بیکاری به صورت فصلی توسط مرکز آمار ایران اعلام می‌شود و خراسان‌رضوی در کشور جزو چهار استانی است که نرخ بیکاری پائینی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی افزود: نرخ بیکاری استان خراسان‌رضوی 9 درصد اعلام شده که حدود 200 هزار نفر بیکار هستند؛ و با توجه به حضور 20 میلیون زائر در مشهد مقدس که باید منجر به رونق اقتصادی شود این تعداد بیکار در شأن استان نیست و انتظار می‌رود که تحرک اقتصادی بیشتری انجام شود.

لبافی با اشاره به برنامه برای کاهش بیکاری خاطر نشان کرد: قانون برنامه پنجم و سند چشم‌انداز کشور و دستگاه‌ها برای کاهش بیکاری در کشور برنامه‌هایی را پیگیری می‌کنند.

وی یادآور شد: بنگاه‌های اقتصادی و تسهیلاتی که به آنها پرداخت می‌شود برای کاهش نرخ بیکاری است که نیازمند مساعدت بانک‌ها نیز هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی اذعان کرد: مشاغلی مانند مشاغل خانگی، مشاغل خرد و خوداشتغالی سبب کاهش نرخ بیکاری می‌شود که در ارتباط با مشاغل خانگی 173 هزار درخواست تاکنون از طریق مردم داده شده که 80 هزار مجوز به متقاضیان آن داده شده است.

لبافی تاکید کرد: اگر بانک‌های استان خراسان‌رضوی برای دادن تسهیلات مهربانانه برخورد کنند و هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات برنامه چهارم را پرداخت کنند تحرک اقتصادی خوبی به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: انتظار بر این است که همکاری بانک‌ها با بنگاه‌های اقتصادی برای تکمیل ظرفیت، سرمایه در گردش و همچنین ایجاد بنگاه‌های جدید که خواست مردم، دولت و مسئولان است سبب کاهش نرخ بیکاری در استان شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی تاکید کرد: در فضای موجود در کشور و با توجه به شعار سال از بانک‌های استان انتظار داریم با توجه به منابع و مصارفی که دارند بیشتر همکاری کنند.

لبافی افزود: برخی از بانک‌ها همراهی لازم را با بنگاه‌های اقتصادی ندارند و بهتر است هر چه زودتر تکالیف بانکی را مشخص کرده و علاوه بر ارائه در سیستم بانکی خود، در سامانه اطلاعاتی کشور با اسم و مشخصه بنگاه اقتصادی را که تسهیلات دریافت کرده درج کنند تا مشخص شود کدام بنگاه‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول