اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

پرداخت تسهیلات به 159 طرح کشاورزی در آمل

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون بانک‌های عامل به 159 طرح کشاورزی در شهرستان آمل تسهیلات پرداخت کردند.

پرداخت تسهیلات به 159 طرح کشاورزی در آمل

مرتضی امینی‌نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 517 طرح در کارگروه بخش کشاورزی شهرستان آمل تصویب شده است، بیان کرد: این طرح‌ها با اعتباری بیش از 245 میلیارد ریال از محل تسهیلات توسعه بخش کشاورزی تصویب و به بانک عامل معرفی شدند.

وی تصریح کرد: از مصوبات ستاد کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان به مبلغ 245 میلیارد ریال، تاکنون 185 طرح با مبلغ 63 میلیارد ریال توسط بانک عامل به تصویب رسید و 159 طرح با اعتبار 42 میلیارد ریالی به متقاضیان پرداخت شده است.

امینی گفت: نرخ سود تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به میزان 7 درصد و با اولویت‌های مشخصی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌های طرح‌های توسعه بخش کشاورزی بیان داشت: این طرح‌ها شامل طرح‌های امور تولیدات گیاهی مانند گلخانه‌ها، اصلاح و احداث باغات و پرورش قارچ خوراکی، طرح‌های تولیدات دامی مانند ایجاد واحدهای گاوداری صنعتی و احداث واحدهای پرواربندی، طرح‌های آب و خاک مانند صنایع تبدیلی و کارخانه‌های شالیکوبی مدرن و طرح‌های شیلات مانند تولید و تکثیر ماهیان سردآبی و گرم آبی است.

امینی یادآور شد: همچنین به طرح‌های دامپزشکی مانند احداث و تجهیز آزمایشگاهی و داروخانه، طرح‌های جنگل و مرتع و آبخیزداری، طرح‌های ترویج و بهره‌برداری و طرح‌های کوچک کشاورزی و خانگی نیز تسهیلات صندوق توسعه بخش کشاورزی تعلق می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل همچنین از اجرای مبارزه غیرشیمیایی با آفات مرکبات در باغ‌های شهرستان آمل خبر داد و افزود: این طرح با نصب 168 تله سراتراپ، 9 تله فرمونی، 100 عدد کارت زرد و 8 تله دست‌ساز، عملیات ردیابی و شناسایی و شکار آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در سطح یک هزار و 526 هکتار انجام شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا و به منظور ارتقا بخشی سطح علمی و کاربردی باغداران در طی سال‌ جاری، 51 دوره کلاس آموزشی کوتاه مدت در سطح شهرستان توسط مراکز جهاد کشاورزی برگزار شد و باغداران، آموزش‌های لازم باغداری و نحوه مبارزه شیمیایی و غیرشیمیایی با آفات و بیماری‌های مرکبات را فرا گرفتند.

انتهای ‌پیام/86011/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول