اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر:

تسهیلات مشاغل خانگی شاهد بی‌توجهی است/وام‌های اشتغال رها می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار قائمشهر با تاکید بر اهمیت مشاغل خانگی تصریح کرد: اشتغال خانگی با هدف اشتغال در خانواده تعریف شده اما ما شاهد بی‌توجهی به این بخش هستیم‌.

تسهیلات مشاغل خانگی شاهد بی‌توجهی است/وام‌های اشتغال رها می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی پیرفلک بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان، ایجاد فرصت شغلی را به منظور بهره‌برداری از نیروی جوان مستعد و رونق بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی در جامعه دانست و افزود: اشتغالزایی در بخش صنعت و خدمات در شهرستان قائمشهر نیازمند برنامه‌ریزی است ولی به سبب شرایط خوب آب و هوایی، بخش کشاورزی دریچه خوبی را برای اشتغال جوانان منطقه گشوده است.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از فرصت‌های شغلی بومی خاطر نشان کرد: در بخش صنعت نساجی مازندران دچار مشکلاتی شده‌ایم که با توجه به شرایطی که برای احیای نساجی در عدم تحقق اهداف به وجود آمد به شرایط مطلوب احیای نساجی دست نیافتیم.

فرماندار قائمشهر با بیان اینکه باید در تولید اشتغال از سرمایه‌گذاران خصوصی و تعاونی‌ها بهره کافی گرفت افزود: تعاونی‌ها دارای افرادی متخصص و مجربی هستند که باید با جذب و هدایت تعاونی‌ها و تامین زیرساخت‌ها زمینه را برای فعالیت این بخش فراهم کنیم.

پیرفلک با تاکید بر اهمیت مشاغل خانگی تصریح کرد: اشتغال خانگی با هدف اشتغال در خانواده تعریف شده اما ما شاهد بی‌توجهی به این بخش هستیم‌.

وی تاکید کرد: حتی اگر تسهیلاتی به مشاغل خانگی اختصاص یابد به دلیل عدم نظارت به موقع، کارها به طور صحیح تحقق نمی‌یابد و این مکانیزم همیشه تا زمان پرداخت تسهیلات ادامه می‌یابد و بعد از آن به حال خود رها می‌شود که همین امر عامل اصلی ناموفق بودن طرح‌ها خواهد بود.

این مسئول صنایع گردشگری را به شرط تامین تسهیلات، گزینه مناسبی در تولید اشتغال منطقه ذکر کرد و گفت: وام اشتغال روستایی می‌تواند سهم عمده‌ای در اشتغالزایی داشته باشد و این زمینه اشتغال بخش خصوصی نباید به فراموشی سپرده شود.

در ادامه جلسه،" سید زین العابدین پرواسی" رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) قائمشهر با بیان دو برابر شدن سهم اعتبارات کمیته امداد، سهم شهرستان در سال جاری برای دریافت وام اشتغالزایی را 159 نفر ذکر کرد و افزود: تاکنون 136 مددجوی کمیته امداد در قائمشهر موفق به دریافت وام شدند.

انتهای پیام/86008/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول