اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عزاداری در شهرها و روستاهای کنگان

کنگان در عاشورای حسینی یکپارچه سوگ و ماتم شد

خبرگزاری فارس: مراسم عزاداری سالار شهیدان در شهرها و روستاهای مختلف کنگان با حضور باشکوه مردم برگزار شد.

کنگان در عاشورای حسینی یکپارچه سوگ و ماتم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان طی شب گذشته و صبح و ظهر امروز در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان کنگان و منطقه عسلویه شاهد برگزاری مراسمات عزاداری و سینه‌زنی و تعزیه بودیم.

سینه‌زنی، تعزیه‌خوانی سنتی، مراسمات نعش گردانی، آئین سنتی پامنبری، برنامه سنج و دمام، آئین شام غریبان، آئین صبح‌دم، حرکت دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها و ... از مهم‌ترین برنامه‌های محرم در استان بوشهر و شهرستان کنگان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تجلیل از هیئات مذهبی و مردم مومن و متدین شهرستان کنگان اظهار داشت: امسال بیش از 110 هیئت مذهبی در مراسمات حضوری مداوم داشتند.

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی افزود: همچنین مراسمات عزاداری در منازل و مساجد نیز با شور و حال عاشورایی و با حضور باشکوه مردم در روستاها و شهرهای مختلف کنگان برگزار شد.

وی یادآور شد: مراسمات محرم تا شب سیزدهم و برپایی شام غریبان ادامه خواهد داشت و در دهه پایانی ماه صفر نیز شاهد عزاداری مردم خواهیم بود.

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان بیان کرد: در منطقه عسلویه و در شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی نیز مراسم عزاداری با نظم و انضباط بسیار خوبی برگزار شد و مردم با سوگواری در عزای امام حسین(ع) به سر و سینه خود زدند.

انتهای پیام/2451/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول