اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی:

میزان ازدواج در خراسان شمالی کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی اعلام کرد: میزان واقعه ازدواج در این استان طی امسال در مقایسه با سال قبل با کاهش همراه بوده است.

میزان ازدواج در خراسان شمالی کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی، علی مهرآیین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: طی هفت ماه امسال 7 هزار و 757 مورد ازدواج در استان ثبت شده که این تعداد در مقایسه با سال قبل با پنج درصد کاهش همراه بوده است.

وی همچنین از افزایش وقوع طلاق طی همین مدت در استان خبر داد و گفت: 937 مورد واقعه طلاق در همین مدت در استان ثبت شده که این تعداد نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است.

مهر آیین یکی از دلایل افزایش سن ازدواج را توقع بالای جوانان وعدم تسهیل در ازدواج و پرداخت وام‌های ازدواج به متقاضیان از سوی بانک‌ها را اعلام کرد.

وی ادامه داد: در گذشته خود دفاتر طلاق مستقیماً نسبت به انجام واقعه طلاق اقدام می‌کرده‌اند ولی از سال 1368 به بعد ابتدا موضوع در دادگستری‌ها رسیدگی و پس از صدور اجرای حکم، دفاتر طلاق صیغه طلاق را جاری و ثبت می‌کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی همچنین به فعالیت‌های سایر بخش‌های این اداره کل مثل حوزه‌های اداری، ثبت شرکت‌ها اجرای، الکترونیکی شدن ثبت در اجرای طرح کاداستر اشاره کرد.

وی در مورد ویژگی‌های طرح کاداستر گفت: با تحقق طرح کاداستر 95 درصد فرایند ثبت تا صدور اسناد مالکیت به صورت مکانیزه انجام می‌شود و بافت مسکونی تمام 18 شهرستان و 300 روستا نقشه‌برداری شده و اطلاعات مربوط به املاک ثبت شده  داده آمایی و بانک‌های اطلاعاتی در ادارات ثبت تشکیل و مورد بهره‌برداری است و در 72 آیتم به صورت مکانیزه به‌روز رسانی می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی اضافه کرد: این طرح تحول بزرگی در ایجاد حرکت به سوی ثبت نوین ایجاد کرده و با این امر دیگر شاهد صدور اسناد معارض نخواهیم بود و در اجرای این طرح اسناد مالکیت به صورت تک‌برگی با ضریب امنیتی بالا و با مشخصات utm، نقشه و خط خوانا تحویل مالکین می‌شود.

امام جمعه بجنورد هم حفظ جان، مال، آبرو و ناموس مردم از مهم‌ترین ارکان بشریت در جامعه عنوان کرد و گفت: تثبیت مالکیت و ثبت واقعی و درست واقعه ازدواج و طلاق یکی از مسائل مهم است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: خداوند متعال به عنوان ثبت کننده و هم محو کننده بوده و کار شما هم نمو در تجلی کار خداست و این بسیار مهم است. کار شما پایه‌های زندگی را محکم می‌کند و حتی ازدواج یا ملکی که ثبت می‌شود در جامعه خیلی مهم است و شما نقش کلیدی و زیربنایی دارید.

وی تصریح کرد: یک سهل انگاری کوچک در کار شما ممکن است مایه اختلاف شود بنابراین دقت و ظرافت مقدمه کار شماست و توجه شما به کار باید بسیار دقیق باشد.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار کرد: کار شما با زندگی مستقیم مردم سرو کار دارد و حضور شما در جامعه محسوس است.

وی همچنین در خصوص مسئله طلاق گفت: بسیاری از مشکلات و اختلافات مقطعی است و بسیار ناچیز است و باید در این مسئله با تدبیر عمل نمود و تا جایی که ممکن است نسبت به حل مشکل کمک کرد.

امام جمعه بجنورد همچنین در خصوص ازدواج جوانان خواستار توجیه و راهنمایی بیشتر جوانان در این زمینه و راهنمایی و توجیه مزدوجین به امر مهریه را قبل از جاری شدن صیغه عقد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: این مسئله خدای ناکرده باعث بروز مشکلات در آینده آنان نشود.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: باید سبک زندگی اسلامی را در ازدواج‌ها و زندگی اجرا کنیم تا بتوانیم ازدواج‌ها را بیشتر و طلاق‌ها را کم کنیم.

انتهای پیام/63002/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول