اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس مطرح کرد

ایستادگی 14 روزه ابوترابی با 21 نفر مقابل ارتش بعث

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس، سوسنگرد را نماد مقاومت خواند و روایت ایستادگی 14 روزه ابوترابی با 21 نفر مقابل ارتش بعثی را بسیار قابل تأمل دانست.

ایستادگی 14 روزه ابوترابی با 21 نفر مقابل ارتش بعث

 علیرضا محجوب در حاشیه همایش «فرشته‏‌های سوسنگرد» که با حضور شماری از نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی، معاون ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس، بخشدار مرکزی تهران، برخی دیگر از مسئولان و جمع کثیری از مردم در مسجد حضرت امام رضا(ع) جاجرود برگزار شد، در گفت‌‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: حماسه سوسنگرد در تاریخ بی‏‌نظیر است.

وی ادامه داد: روزی مرحوم ابوترابی تعریف می‏کرد که در مدت دو هفته، شهر سوسنگرد تنها با 21 رزمنده نگه داشته شد.

محجوب اضافه کرد: این 21 نفر با تحرک بسیار از گوشه و کنار تیراندازی‏های پراکنده‌‏ای به سوی ارتش بعث انجام می‏دادند و دشمن تصور این تعداد قلیل نیروهای ایرانی در شهر را به ذهنش خطور نمی‏داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با این تدبیر هوشمندانه، برآورد فرماندهان بعثی از توان نظامی ایران وجود لشگری عظیم در داخل سوسنگرد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط شهر سوسنگرد خاطرنشان کرد: سوسنگرد شهری با مردمانی عرب‏‌زبان بود.

وی تصریح کرد: از این رو، منطقه مذکور برای صدام و ارتش تا بن دندان مسلح بعث نقطه‌‏ای مهم تلقی می‏شد.

محجوب اضافه کرد: همین شهر با مردمانی از طوائف عرب چنان مقاومتی برابر رژیم بعث انجام دادند که شکست حصر آن در مدت زمانی کوتاه ممکن شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: همان روز شکست حصر آبادان بود که کمر صدام نیز شکست.

انتهای پیام/2568/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول