اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای طمع جبهه کفر را ریشه‌کن کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اردبیل گفت: انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان ولی امر مسلمین و رهبری جهان اسلام طمع کفر را که بعد از رحلت امام برای خود متصور بود، بی‌خاصیت گذاشت.

انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای طمع جبهه کفر را ریشه‌کن کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام صابر اکبری‌جدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ما در بعد نظامی به قدرتی بی‌نظیر دست یافته‌ایم که امروز قادر هستیم با تمام توان و قدرت طمع دشمن را نقش بر آب کرده و حرکت استکبار را در نطفه خفه کنیم.

وی تصریح کرد: ملت ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد اما اگر نظام کفر و استکباری بخواهد به این کشور طمعی بکند قطعاً با پاسخی سنگین و ضربه‌ای مهلک روبه‌رو می‌شود.

اکبری‌جدی خاطر نشان کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ع) کفر در اسلام طمع کرده بود ولی با انتخاب خلف صالح و شایسته امام راحل در سمت امامت و هدایت امت اسلامی تمام ترفندهای دشمن و طمع آنها نقش بر آب شد و ما امروز اقتدار این ملت را به رغم فشارها و تهدیدهای مختلف مدیون درایت و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری هستیم.

این مسئول اضافه کرد: امام خامنه‌ای با نقشه‌خوانی دشمن با بصیرت و اخلاص و هوشمندی والاتر به سرعت حرکت‌های دشمنان این نظام را شناسایی کرده و راهکارهای پیشگیرانه را مد نظر قرار می‌دهد تا یک حرکت جدی در اقتدار حقیقی نظام اسلامی شکل بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی ما امروز در اوج اقتدار و عظمت در برابر حرکت‌ها و تهدیدهای دشمن ایستاده‌اند به طوریکه آنها جرأت کوچک‌ترین تعرضی را به نظام اسلامی ندارند چرا که اگر آنها به این نابخردی دست بزنند با تاوان سنگینی روبه‌رو می‌شوند.

امام جمعه موقت اردبیل شایعه‌سازی‌ها و تبلیغات رسانه‌ای در این زمینه را بیشتر مربوط به یک جنگ روانی علیه ملت ایران توصیف کرد و ادامه داد: دشمن می‌داند قدرت نظامی ما بسیار بالا است و اگر لحظه‌ای فرصت حمله داشتند آن را از دست نمی‌دادند و اگر امروز دست به کاری نمی‌زنند به خاطر آن است که قدرت چنین تهاجمی را ندارند.

اکبری‌جدی قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را در عرصه نظامی و دفاعی بی‌نظیر توصیف کرد و یادآور شد: قطعاً دوستداران نظام از این امر خشنود و دشمنان نیز مغموم هستند.

شهید مدرس الگوی مجلسیان باشد

وی در ادامه سخنان خود روز مجلس و گرامیداشت عالم وارسته و شهید حق و حقیقت آیت‌الله مدرس را گرامی داشت و گفت: در شأن این شخصیت همین بس که امام (ره) این شهید والامقام را الگوی خود می‌دانست و خود را شیفته و عاشق مرام و سیره آیت‌الله مدرس خطاب می‌کرد چرا که این شهید والامقام جز خدا از کسی ترس نداشت.

اکبری‌جدی افزود: شهید مدرس برای همه مجلسیان ما باید الگو و اسوه باشد چرا که با قدرت و عظمت روحی بلند در برابر حلقه‌های محاصره استکبار و التیماتوم آنها ایستاد و اجازه نداد ذره‌ای در اندیشه اسلامی خدشه و خدعه‌ای وارد شود.

اردبیل به علمای تراز اول خود همیشه می‌بالد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه موقت اردبیل در ادامه سخنان خود با قدردانی از عزاداری‌های با شکوه و منسجم مردم اردبیل که در روزهای تاسوعا و عاشورا سبب خلق صحنه‌های با عظمت شده است، تصریح کرد: عزاداری‌های مردم آذربایجان به ویژه اردبیل همیشه الگو و اسوه‌ای برای سایر مناطق بوده چرا که در این دیار بزرگان و اندیشمندانی سعی کردند با الهام‌گیری از مکتب تشیع روح آزادیخواهی را بست و گسترش دهند.

اکبری‌جدی خاطر نشان کرد: عالمان وارسته‌ای چون شیخ صفی‌الدین اردبیلی با تربیت شاگردان متعدد در حقیقت تشیع و محبت اهل بیت عصمت و طهارت را در جای جای دنیا ترویج کرده به طوریکه امروز آوازه اسلام و عشق به اهل بیت را می‌توان از هندوستان، پاکستان، بنگلادش و اندونزی و... شنید که در مناسبت‌های مختلف عشق به اهل بیت را به خوبی نمایان می‌سازند.

وی به حضور دو میلیون سادات در کشور اندونزی با شجره‌نامه رسمی اشاره کرد و ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم در خطه‌ای به دنیا آمده‌ایم و زندگی می‌کنیم که عشق به امام حسین (ع) و مکتب اهل بیت در آن تجلی یافته است.

اکبری‌‌جدی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ‌این دیار هیچ وقت عاری از مجتهدان و عالمان وارسته نبوده بلکه در طول تاریخ سعی شده است با حضور علما و بزرگان عشق به امام حسین (ع) و حقیقت مکتب حسینی نمود و جلوه‌ای حقیقی پیدا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در هر زمانی مردم از علما جدا شدند دچار خسران شده و هر وقت مردم با آنها پیوندی عمیق یافته‌اند، توانسته‌اند توفیقات بی‌شماری را به دست آورند.

وی از عزاداران حسینی در اردبیل خواست با عزاداری صحیح و رعایت حدود شرعی و گوش دادن به نصایح بزرگان در این زمینه برای دیگران الگو باشند.

کشور ما به اقتدار علمی به شدت نیاز دارد

اکبری‌جدی فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو را گرامی داشت و گفت: این روز یادآور حماسه ایستادگی دانشجویان انقلابی در مقابل نظام سلطه استکباری بود که آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد سعی می‌کرد قدرت را در این کشور به دست بگیرد که آنها در این مسیر به دانشجویان نیز رحم نکرده و سه نفر از آنها را در جلوی دانشگاه تهران به شهادت رساندند.

وی این حادثه را به همراه کودتای 28 مرداد اتفاقی شرم‌آور برای آمریکا و ایادی سلطه اعلام کرد و افزود: امروز در سایه چنین شهادت‌طلبی و مجاهدت‌ها کشورمان زمینه رشد و بالندگی علمی را به دست آورده است به طوریکه ما به شدت به اقتدار علمی نیاز داریم.

جنگ هشت روزه مقاومت واقعی را به دشمنان نشان داد

امام جمعه موقت اردبیل در ادامه سخنان خود به جنگ هشت روزه رژیم صهیونیستی علیه مقاومت و حزب‌الله اشاره کرد و اظهار داشت: در این جنگ هشت روزه ماهیت مقاومت مشخص شد و آمریکا و رژیم صهیونیستی به خوبی دریافتند که در برابر مقاومت و حماس قدرت ایستادگی ندارند و روز به روز به ذلت افتاده‌اند.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ 33 روزه و مقاومت 22 روزه در لبنان و غزه این بار در یک جنگ هشت روزه رژیم صهیونیستی به ذلت افتاد و جریان مقاومت و حزب‌الله توانست ماشین جنگی صهیونیسم را از کار بیاندازد.

اکبری‌جدی خاطر نشان کرد: اگر در خاورمیانه قرار است نوزادی متولد شود این به یقین مولودی مشروع و الهام گرفته از نهضت انقلاب اسلامی می‌باشد که خط استکبار را می‌شکند.

این مسئول اضافه کرد: ‌در این پیچ تاریخی و اثرگذار باید به سمتی حرکت کنیم تا دشمن را ناکام کرده و وعده نصرت الهی را محقق کنیم.

وی در خطبه اول نماز نیز مؤمنان و نمازگزاران را به فضیلت‌های اخلاقی، حسن رفق، حسن خلق و تواضع دعوت کرد و از مؤمنان خواست تا عشق و علاقه الهی خود را در مسیر حقیقی صرف کرده و گرایشی به سمت گناه و آلودگی نداشته باشند.

انتهای پیام/62004/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول