اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه مهدیشهر خبر داد

حضور 1100 بسیجی مهدیشهری در رزمایش «الی ‏بیت‏المقدس»

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر از حضور یک هزار و 100 نفر از بسیجیان مهدیشهری در رزمایش «الی ‏بیت‏المقدس» خبر داد.

حضور 1100 بسیجی مهدیشهری در رزمایش «الی ‏بیت‏المقدس»

یحیی دین‏پرور امروز در حاشیه برگزاری رزمایش 10 هزار نفری گردان‏های بیت‏المقدس در استان سمنان در گفت‏‏وگو با خبرنگار فارس در مهدیشهر که در محل رزمایش در منطقه عمومی چاشتخوران سمنان مستقر است، گفت: سه گردان بیت‏المقدس، یک گردان امام حسین(ع) و یک گردان الزهرا(س) و در مجموع بیش از یک هزار و 100 نفر از بسیجیان مهدیشهر در رزمایش الی بیت‏المقدس حضور دارند.

وی تصریح کرد: رزمایش «الی ‏بیت‏المقدس» به منظور ارتقای توان رزم نیروهای بسیج، با شرکت دسته‏های واکنش سریع بیت‏المقدس و با استعداد پنج گردان از بسیجیان شهرستان مهدیشهر به مدت دو روز در منطقه عمومی چاشتخوران سمنان برگزار می‏شود.

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه این رزمایش با عنوان «لبیک یا رسول‏الله» برگزار می‏شود، افزود: این رزمایش به صورت متمرکز زمانی و غیرمتمرکز مکانی هم‏زمان در شش شهرستان استان سمنان برگزار می‏شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای بسیجی در روز نخست رزمایش، به اجرای آموزش یگانی پرداخته و در روز دوم به اجرای رزمایش‏های دفاع از کوی و برزن، حفاظت از مراکز مهم و حساس، کمین و ضد کمین، امداد و نجات، ایست و بازرسی و کنترل معابر می‏پردازند.

دین‏پرور ادامه داد: با توجه به توهین دستگاه رسانه‏ای نظام غرب به وجود نازنین حضرت محمد(ص)، این رزمایش با نام لبیک یا رسول‏الله نام‏گذاری شده است و بسیجیان استان سمنان در این رزمایش مجددا با آرمان‏های پیامبر اعظم(س) تجدید پیمان می‏کنند.

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‏های بسیجیان این است که انعطاف لازم در مقابله با تهدیدات دشمن در هر زمان و مکان را دارند و می‏توانند با هر تهدیدی به‏موقع و سریع برخورد کنند.

وی تصریح کرد: این مسئله در هشت سال دفاع مقدس به اثبات رسیده است و بسیجیان امروز نیز آمادگی بیشتری برای دفاع همه‏جانبه از انقلاب اسلامی دارند.

دین‏پرور تأکید کرد: بسیجیان شهرستان مهدیشهر از برگزاری رزمایش الی‏بیت‏المقدس استقبال قابل توجهی کرده‏اند و 100 درصد نیروهای فراخوان شده در رزمایش حضور یافتند.

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: بیش از 24 هزار نفر از مهدیشهر عضو بسیج هستند و در اقشار متعدد بسیج سازماندهی شده‏اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رزمایش 10 هزار نفری گردان‌های واکنش سریع «الی بیت‌المقدس» به طور هم‏زمان در سطح استان سمنان در حال برگزاری است.

رزمایش‌ الی بیت‌المقدس با نام «لبیک یا رسول‌الله» در سطح استان در پنج شهرستان میامی، شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار انجام می‏شود.

این رزمایش به استعداد 27 گردان بیت‏المقدس و با حضور 9 گردان امام حسین (ع) و 9 گردان الزهرا(س) برگزار می‌شود.

برنامه‏های طرح‏ریزی شده در این رزمایش شامل دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات، مقابله با اغتشاشات، دفاع از مراکز حساس، ‌ایست و بازرسی، کمین و ضدکمین بر اساس طرح‏های مصوب بوده و بسیجیان استان سمنان، با توجه به تهدیدات داخلی این رزمایش را انجام می‌دهند.

در استان سمنان بیش از 217 دسته عملیاتی تحت عنوان گردان‏های واکنش سریع بیت‏المقدس تشکیل شده است و این گردان‏ها شامل 147 دسته واکنش سریع ذوالفقار و 70 دسته واکنش سریع بیت‏المقدس هستند.

مکان برگزاری این رزمایش در شاهرود، میامی و گرمسار در منطقه عمومی این شهرستان‏هاست و در دامغان در اردوگاه قدس و در سمنان و مهدیشهر که به صورت مشترک برگزار می‏شود، در اردوگاه قدس است.

تعداد افراد شرکت کننده در این رزمایش 10 هزار نفری در شهرستان سمنان یک هزار و 800 نفر، شاهرود 2 هزار و 400 نفر، دامغان یک هزار و 700 نفر، گرمسار یک هزار و 250 نفر، میامی یک هزار و 250 نفر و مهدیشهر یک هزار و 100 نفر است.

انتهای پیام/2249/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول