اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دادگستری:

نباید در حوزه عدالت به خود ضربه بزنیم / عقب‌گرد در اندیشه بسیج وجود ندارد

خبرگزاری فارس: وزیر دادگستری گفت: نباید در حوزه عدالت به خود ضربه بزنیم و لازم است بدانیم که در جامعه همه از حقوق یکسان برخوردار هستند.

نباید در حوزه عدالت به خود ضربه بزنیم / عقب‌گرد در اندیشه بسیج وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، مرتضی بختیاری صبح امروز در همایش روز بسیج حقوقدانان که در سالن هلال‌احمر شهرستان دامغان برگزار شد، بیان کرد: اندیشه بسیجی با ورود به صحنه انقلاب اسلامی، برتری خود را ثابت کرده است.

وی تصریح کرد: انقلاب ما به برکت اندیشه بسیجی راهی نو را باز کرد و سلاح دشمن نمی‏تواند این اندیشه را از بین ببرد.

وزیر دادگستری اظهار داشت: انقلاب ما هر چه دارد، به برکت عاشوراست و ما هر چه داریم، از برکت اندیشه عاشورا داریم و اگر امروز اسلامی وجود دارد، به برکت شهدای کربلاست.

بختیاری با بیان اینکه حادثه بزرگ و تکان‏دهنده عاشورا بود که باعث دوام اسلام و قرآن شد، افزود:‌ معجزه‌‌ نورانی که سال 58 به دست امام راحل تشکیل شد، بسیج بود و حضرت امام (ره) فرمودند که «اگر من از دنیا رفتم، کارت بسیج مرا همراه با تسبیح کربلا در کفنم بگذارید و این افتخار من است که یک بسیجی هستم».

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس، این شهید بزرگوار را الگو و اسطوره‌ خاص بسیجی عنوان کرد و گفت: بسیجیان باید بزرگانی مانند مدرس را الگو و سرلوحه کار خود قرار دهند و ادامه‏دهنده راه این عزیزان باشند.

بختیاری با بیان به اینکه قوی‌ترین متون حقوقی در رساله حقوق امام سجاد(ع) وجود دارد و باید از آن بهره بگیریم، اظهار داشت: بسیج مولودی مبارک برای همه مردم است که در هشت سال دفاع مقدس دیدیم که چه صحنه‌هایی رخ داد و داستان‌های تکان‏دهنده که از پدران و مادران شهید می‌شنویم، مبین رشادت‏های بسیجیان است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه شهیدان با جهاد خود خواستند چراغ راهی را به ما نشان دهند، ادامه داد: ضمیر اصلی انقلاب اسلامی، اندیشه بسیجی بوده که برگرفته از نهضت بزرگ عاشوراست.

بختیاری اضافه کرد: دستاوردهای دفاع هشت ساله از دست‌رنج شهدای کربلاست و هر کس در صحنه انقلاب کم‏کاری کرده و برای پیشرفت و آبادانی از همه توانش دریغ کند، خود را مدیون شهدا از اول تاریخ اسلام تا آخر کرده است.

وزیر دادگستری گفت: باید فعالیت‏های گذشتگان مورد مطالعه قرار گیرد تا بدانیم که چه پیامبرانی جان خود را گذاشتند تا توحید و نبوت را میان مردم زمان خود ترویج دهند.

بختیاری تصریح کرد: اندیشه بسیجی در صنعت تحول ایجاد کرده و در مجموعه کشاورزی و واحد تحقیقات سنگ نیز تمام گذاشته و امروز این اندیشه دنیا را متحول کرده است.

وی افزود: مسائل حقوقی آمیخته با زندگی ماست و حقوق در زندگی انسان، پایه و اساس دارد و کرامت انسانی را در بر می‌گیرد.

وزیر دادگستری افزود: چهار حق بر انسان تعیین شده که نخست حیات و بعد زیستن و کار و آخر حقوق اجتماعی است.

وی عنوان کرد:‌ انسان‌ها در هر جا که باشند، از حقوق یکسانی برخوردار هستند و ما باید در حقوق و دفاع از محرومان و مستضعفان پیشتاز باشیم.

وزیر دادگستری افزود: باید بدانیم که هر گاه ما به خود در حوزه عدالت ضربه بزنیم، یأس در مردم به وجود می‌آید و این گناهی کبیره است.

بختیاری تصریح کرد:‌ فکر بسیجی می‌تواند تحولی بزرگ در تمام عرصه‌ها ایجاد کند و پشت اسرائیل و دشمنان اسلام را به لرزه درآورد و همین اندیشه‌هاست که اسلام را به سراسر دنیا صادر کرده است.

وزیر دادگستری تاکید کرد: عقب‌گرد در اندیشه بسیج وجود ندارد و بسیج در مسیر خدمت‏گذاری روز و شب نمی‌شناسد و همیشه در این راه پیشتاز بوده و به فرموده امام(ره)، «بسیجی باید در وسط میدان باشد، کسی که اندیشه بسیجی در سر داشته باشد، اگر تمام بدنش را بند بند کنند، از ولایت جدا نمی‌شود».

انتهای پیام/2249/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول