اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شاهرود:

ملت ایران باید قدر نهاد مقدس بسیج را بداند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شاهرود گفت:‌ امام راحل، نهاد بسیج را تأسیس کرد تا برای انقلاب حضرت مهدی(عج) مثمر ثمر باشد؛ ‌بنابراین ملت ایران باید قدر نهاد مقدس بسیج را بداند.

ملت ایران باید قدر نهاد مقدس بسیج را بداند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود مستقر در محل برگزاری رزمایش، حجت‌الاسلام عباس امینی در رزمایش بیت‏المقدس و در جمع پرشور بسیجیان شاهرود در منطقه عمومی رزمایش اظهار داشت: قرآن در آیه « وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» مسلمانان را به توانمندسازی و آمادگی در همه جهات و زمینه‌ها دعوت می‌کند.

وی افزود: بر اساس این آیه شریفه، ما باید همیشه آماده و مجهز باشیم و بدانیم که دشمن با این تجهیز شدن و آمادگی از ما می‌ترسد و در دلش هراس ایجاد می‌شود.

امینی تصریح کرد: امتیاز ما در جنگ با دشمن این بود که مجهز به سلاح «الله اکبر» بودیم و با این سلاح با دست خالی اما قلبی مطمئن بر دشمن می‌تاختیم و پیروز می‌شدیم.

امام جمعه موقت شاهرود اظهار داشت: مسائل معنوی خود یک وجه امتیاز ما در جنگ بود و امام حسین(ع) که چراغ هدایت و کشتی نجات امت است، با تکیه به همین معنویت به مبارزه با طاغوت زمان پرداختند و با خون خود باعث استمرار اسلام در مسیر درست شدند.

امینی بیان داشت: این امتیاز فقط و فقط مخصوص حزب ‌الله است که در کل بشریت حکومت خواهد داشت و پیروان آن معنویت و بصیرت را توأمان با هم خواهند داشت.

وی با مقایسه‌ جنگ تحمیلی ایران و مقاومت فلسطین برابر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: امتیاز جنگ ما این بود که حماسه حسینی را داشتیم و این باعث مقاومت ملت ایران در هشت سال جنگ نابرابر و در آخر شکست دشمن شد و اگر فلسطینیان نیز از قیام امام حسین(ع) الگو می‌گرفتند، تاکنون پیروز شده بودند.

امام جمعه موقت شاهرود تاکید کرد: فلسطین و گروه‌های مقاومت آن تازه فهمیده‌اند که اگر می‌خواهند پیروز شوند، باید راه حسینی را در پیش بگیرند.

امینی بیان داشت: جنگ هشت روزه غزه این را هم به اسرائیل و هم به مقاومت فلسطین نشان داد که اگر راه حسینی باشد، موفقیت حتمی خواهد بود.

وی با اشاره به ویژگی‏های گریه بر امام حسین(ع) گفت: گریه بر سیدالشهدا(ع) نه برای ظلم و ستمی که بر ایشان رفته است، بلکه برای افزایش شعور و شور ماست.

امام جمعه موقت شاهرود اضافه کرد: باید بدانیم که گریه بر سالار شهیدان، معرفت و بصیرت ما را در درک بیشتر این حادثه عظیم بیشتر می‏کند و در زنده بودن این حرکت در جانمان تاثیرگذار است.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود نیز پیش‏تر از آمادگی 10 گردان از بسیجیان شاهرود برای حضور در رزمایش «الی بیت‌المقدس» که با حضور 10 هزار بسیجی در سمنان در حال برگزاری است، خبر داده بود.

رزمایش گردان‌های واکنش سریع الی بیت‌المقدس سپاه شاهرود در روزهای 9 و 10 آذر ماه در منطقه عمومی شاهرود برگزار می‌شود و در این رزمایش، پنج گردان‌ بیت‌المقدس، سه گردان امام حسین(ع) و دو گردان الزهرا(س) از بسیجیان شاهرود حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رزمایش 10 هزار نفری گردان‌های واکنش سریع «الی بیت‌المقدس» به طور هم‏زمان در سطح استان سمنان در حال برگزاری است.

تعداد افراد شرکت‌کننده در این رزمایش 10 هزار نفری در شهرستان شاهرود 2 هزار و 400 نفر است.

انتهای پیام/2249/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول