اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال پوشش مناسب عزاداری‌های مردم صورت گرفت

تقدیر نمایندگان مردم زنجان و طارم از اقدامات رسانه ملی

خبرگزاری فارس: نمایندگان مردم زنجان و طارم از اقدامات رسانه ملی در پوشش مناسب عزاداری‌های مردم تقدیر کردند.

تقدیر نمایندگان مردم زنجان و طارم از اقدامات رسانه ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن عیلمردانی و محمد اسماعیلی نمایندگان مردم زنجان و طارم در خانه ملت از تلاش صدا و سیمای مرکز زنجان در پوشش عزاداری‌های حسینی مردم این دیار تقدیر کردند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پوشش و انعکاس مراسم عزاداری و دستجات حسینیه و زینبیه اعظم یکی از شاهکارهای صدا و سیمای مرکز زنجان است.

محسن علیمردانی گفت: پوشش و انعکاس عزاداری صدا و سیمای مرکز زنجان بسیار خوب و رسانه‌ای و از نظر کار بسیار عالی و بی‌نقصی بود.

وی افزود: حضور پرشور مردم در دستجات عزاداری سالار شهیدان و پوشش و انعکاس مراسم عزاداری و دستجات حسینیه و زینبیه اعظم یکی از شاهکارهای صدا و سیمای مرکز زنجان است.

عزاداری‌های مردم زنجان به الگوی عزاداران حسینی تبدیل شده است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به پوشش مناسب عزاداری‌های با شکوه مردم زنجان توسط صدا و سیما گفت: عزاداری‌های مردم زنجان به الگوی عزاداران حسینی تبدیل شده است.

محمد اسماعیلی ضمن تاکید بر نقش تعیین‌کننده صدا و سیما در انعکاس و الگوسازی عزاداری مردم زنجان در ایام محرم اظهار داشت: استان زنجان از گذشته‌های دور همواره به عنوان شهر مذهبی زبانزد بوده و علمای بزرگ زنجان بر عزاداری سنتی بی‌پیرایه و بدون حاشیه تاکید داشته‌اند.

وی افزود: تلاش سال‌های اخیر صدا و سیما بود که باعث شد عزاداری مردم زنجان در قالب دسته‌های حسینیه اعظم و زینبیه در هشتم و یازدهم محرم به عنوان الگو مورد توجه و الهام‌بخش سایر استان‌ها و شهرهای ایران قرار گیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم یکی از ویژگی‌های بارز عزاداری در قالب دستجات حسینیه و زینبیه را اجتماع صدها هزار نفر از مردم زنجان، سایر استان‌ها و حتی میهمانانی از خارج کشور در یک زمان و یک مکان برای سوگواری شهادت امام حسین(ع) دانست.

وی افزود: پخش زنده عزاداری مردم زنجان در شبکه‌های ملی و بین‌المللی صدا و سیما، عزاداری مردم زنجان را به الگوی عزاداری‌ها در کشور بدل کرده به طوری که برخی از استان‌ها عزاداری‌های زنجان را الگوی مراسم‌های خود قرار داده‌اند.

اسماعیلی در پایان عزاداری ایام محرم در قالب دستجات حسینیه و زینبیه و انعکاس مطلوب آن توسط صدا و سیما را راهکاری اثر گذار در انتقال فرهنگ عاشورا به سراسر دنیا ارزیابی کرد.

گفتنی است، مراسم‌های عزاداری روزهای هشتم و یازدهم محرم با شکوه هر چه تمام از 14 شبکه برای بینندگان و عزادارن حسینی در داخل و خارج به صورت زنده پخش شد.

انتهای پیام/2308/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول