اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

برخی برنامه‌های سلامت صدا و سیما آسیب‌زاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: برخی برنامه‌های سلامت که از سیما پخش می‌شود آسیب‌زا است چرا که سؤال و جواب گرفتن تلفنی در حوزه پزشکی نتیجه‌بخش نیست.

برخی برنامه‌های سلامت صدا و سیما آسیب‌زاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: امیدواریم با تلاش و تخصص تلاشگران وزارت بهداشت با مدیریت وزیر توانمند بتوانیم به مرجعیت در عرصه تولید و مدیریت پزشکی در فضای فرا ملی دست پیدا کنیم.

این مسئول در ادامه گفت: یکی از نکات مهمی که الان و آینده خواهیم داشت تحریم پزشکی از ناحیه کشورهای تولید کننده دارو است.

امام جمعه بوشهر گفت: باید با برنامه‌ریزی ویژه به خودکفایی پزشکی در عرصه سخت‌افزاری و نرمافزاری دست یابیم.

وی گفت: باید نگاهمان به روز باشد و اگر به روز نباشد از حرکت پر شتاب به دور خواهیم ماند، بنابراین لازم است نگاهمان بیش از 20 سال جلوتر از شرایط کنونی باشد و هوشمندانه در عرصه سلامت کارهای بزرگ را طراحی کنیم.

صفایی‌بوشهری بیان داشت: همچنین باید در عرصه داروسازی فضای تولید دارو را مدیریت کنیم چرا که تحول در عرصه داروسازی یک ضرورت است.

این مسئول گسترش زیرساخت‌های بهداشت درمان را ضروری خواند و گفت: حوزه سخت‌افزار بهداشت و درمان از عرصه‌های مهمی است که باید ساختار تجهیزات پزشکی را نو کنیم.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در عرصه پزشکی هسته‌ای نیز اگر بخواهیم منابع انسانی خلاق تربیت کنیم باید دبستان و دبیرستان هسته‌ای تاسیس شود.

وی بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم دبستان‌های بهداشت و پزشکی در کشور ایجاد شود تا دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی در سال‌های آینده تحصیلی خود آشنایی اجمالی به موضوعات بهداشت و درمان داشته باشند.

صفایی‌بوشهری عنوان کرد: یکی از عوامل عقب‌افتادگی ما در عرصه نخبگی پزشکی این است که مدت دوره پزشکی عمومی هفت سال است، اما این مدت باید با اضافه شدن دوره‌های پیش از دانشگاه بیشتر شود.

این مسئول یادآور شد: بعضی از بیماری‌ها ناشی از نوع تغذیه است بنابراین باید بر سلامت غذایی نظارت داشته باشیم تا بیماری‌هایی که بر اثر مصرف مواد غذایی وجود دارد کاهش یابد.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: باید شورای عالی سلامت به ریاست وزیر بهداشت در ایران تشکیل شود و سازمان‌هایی که در مورد بهداشت سلامت مردم درگیر هستند در این شورا حضور داشته باشند.

صفایی‌بوشهری خواستار تدوین نقشه جامع بیماری‌های منطقه‌ای در کشور شد و افزود: طرح شناسایی آمایش و تدوین جامع بیماری‌های خاص در استان ضروری است و موجب می‌شود دانشگاه خود را برای رشته‌های مورد نیاز آماده کند.

وی بیان داشت: برخی برنامه‌های سلامت که از سیما پخش می‌شود آسیب‌زا است چرا که سئوال و جواب گرفتن در حوزه پزشکی آن هم در حوزه بهداشت و درمان نتیجه‌بخش نیست.

امام جمعه بوشهر گفت: برای رفع این مشکل یک شبکه مستقل سلامت در رسانه ملی به سه زبان انگلیسی عربی و فارسی راه‌اندازی شود.

این مسئول متذکر شد: یکی از مشکلات ما در عرصه پزشکی فقه پزشکی است که در این زمینه سؤالات زیادی از ما می‌شود بنابراین تدوین کتب فقه پزشکی پزشکان را با این علم آشنا می‌کند.

صفایی‌بوشهری در پایان اذعان داشت: در استان بوشهر به تاسیس بیمارستان فوق مدرن در چهار شهرستان بوشهر، گناوه، دشتستان و کنگان نیاز داریم.

انتهای پیام/66006/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول