اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

فارس باید در حوزه نانو سرآمد باشد

خبرگزاری فارس: استاندارفارس گفت: استان فارس باید در حوزه نانو و فناوری سرآمد باشد.

فارس باید در حوزه نانو سرآمد باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین پنج‌شنبه شب در جلسه نانو استان فارس، اظهار داشت: ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در حوزه نانو دارد.

استاندار فارس ابراز داشت: استان فارس نیز با توجه به جایگاه مهم علمی خود در سطح کشور باید در حوزه نانو سرآمد باشد.

وی گفت: سند راهبردی نانو‌فناوری در این استان تدوین شده است که با عمل به آن طی یک سال و نیم آینده فارس می‌تواند جزو سه استان برتر کشور در این حوزه باشد.

صادق عابدین تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی این استان نیز بر این مهم توافق دارند که باید استان فارس در این حوزه به جایگاهی مطلوب برسد.

استاندار فارس تصریح کرد: مدتی قبل نمایشگاه فناوری‌های نانو در کشور برگزار شد که جای استان فارس در این نمایشگاه بسیار خالی بود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستم که با تلاش بیشتر مدیران، سال آینده در نمایشگاه نانو در سطح کشور، حداقل یک سوم غرفه‌های موجود متعلق به استان فارس باشد.

وی اضافه کرد: هر دستگاه اعتبارات خاصی در حوزه پژوهش و تحقیقات دارد که باید بخشی از این اعتبارات را به این حوزه اختصاص دهد و ستاد نانو در کشور نیز به اشکال ویژه از فعالیت‌های مختلفی که در حوزه نانو انجام می‌شود حمایت می‌کند.

نماینده عالی دولت دهم در استان فارس ادامه داد: برای رسیدن به جایگاه مطلوب در حوزه نانو باید تمام دستگاه‌ها تلاش کنند.

در ادامه نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی گفت: در بودجه سال قبل و  بودجه امسال در مورد لزوم ورود استادان دانشگاه برای تاسیس و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت خصوصی توجه شده است.

جعفر قادری ابراز داشت: دانشگا‌ه‌های مختلف در فارس و شیراز باید گام‌های عملی برای ترغیب اعضای هیئت علمی خود در تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان بردارند.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل وارد نشدن استادان دانشگاه شیراز طرح کارایی است که اعضای هیئت علمی را برای ارتباط داشتن با بیرون از فضای دانشگاه محدود می‌کند که باید این محدویت در اسرع وقت برطرف شود.

نماینده مردم شیراز تصریح کرد: دانشگاه‌های مختلف شیراز و فارس اعم از دولتی و آزاد پتانسیل‌های خوبی دارند که باید با حمایت بیشتر در این حوزه فعالیت کنند.

انتهای پیام/2448/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول