اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ارتباطات مردمی ستاد کل ارتش:

حماسه ناوچه طوفان از عزم شهید خلعتبری شکل گرفته است

خبرگزاری فارس: جانشین ارتباطات مردمی ستاد کل ارتش گفت: حماسه ناوچه طوفان از عزم راسخ شهید خلعتبری شکل گرفته است.

حماسه ناوچه طوفان از عزم شهید خلعتبری شکل گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، امیر سرلشگر حسین یاسینی در جلسه هماهنگی سومین یادواره امیر سرلشگر خلبان حسین خلعتبری در فرمانداری رامسر اظهار داشت: شهید خلعتبری شهیدی است که در روز عید سال 1364 با وجود میهمان در خانه‌اش، عملیات مورد نظر را به جای دوستش داوطلبانه پذیرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعدادی از رزمنده‌ها از دلاوری‌ها و رشادت‌های گذشته شهید خلعتبری بی‌اطلاع بودند، افزود: این شهید رابطه تنگاتنگی با سربازان و دیگر بچه‌های رزمنده داشته‌اند.

یاسینی ابراز داشت: شهید خلعتبری درجه، موقعیت مالی و اجتماعی را در روابط دوستی با رزمنده‌ها اهمیت نمی‌داده است.

وی اظهار داشت: این شهیدان همه با یک عشق رفتند و آن عشق به میهن و رهبری انقلاب بوده است.

امیر سرلشگر یاسینی با بیان خاطره‌ای از نحوه پیدا شدن سر جدا از پیکر این خلبان رشید مازندرانی اعلام کرد: 13 روز بعد از شهادت این شهید و به خاک‌سپاری استخوان‌های سوخته‌اش، به خواب یک رزمنده که از قضا راننده وی بوده، آمده و نشانی سر خود و مکان جست‌وجو را داد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نحوه پیدا شدن سر جدا از پیکر خلبان شهید خلعتبری مطلع نیستند، گفت: بعد از خواب این سرباز بود که نشانی داده شده توسط شهید خلعتبری، جست‌وجو شد و پس از 37 روز سر به همراه کلاه خلبانیش پیدا شد.

این مسئول بیان کرد: به دنبال این ماجرا، سر شهید به گلزار چهل شهیدان که پیکر شهید در آن مدفون بوده است، برده شده و مدفون شد.

امیر سرلشگر یاسینی گفت: این خلبان رامسری متعلق به همه ایران بوده و حماسه ناوچه طوفان از عزم راسخ این شهید شکل گرفته است.

وی بیان کرد: ما هر چه برای این شهیدان گرامی انجام دهیم کم است، زیرا آنان رشادتی خارج از تصور ما انجام داده‌اند.

جانشین ارتباطات مردمی ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه اضافه کرد: برای تقدیر از دلاوری این شهید همه نیروها اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی، پدافند و نیروی هوایی به پای کار آمده تا یادبودی درخور شأن وی و خانواده بزرگوارش انجام گیرد.

وی گفت: دلاوری شهیدانی چون خلعتبری، شیرودی و کشوری موجب شده است که بسیاری از فرزندان میهنمان، آرزوی خلبان شدن داشته باشند.

انتهای پیام/86003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول