اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور خبر داد

تنظیم لایحه منطقه آزاد تجاری بوشهر برای ارائه به مجلس

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس جمهور گفت: در سفر امروز به بوشهر و دیدار با مسئولان این استان مقرر شده برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در بوشهر لایحه‌ای تنظیم کنیم و به مجلس بدهیم تا مجلس در فوریتی منطقه آزاد بوشهر را تصویب کند.

تنظیم لایحه منطقه آزاد تجاری بوشهر برای ارائه به مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدرضا رحیمی شنبه شب در پایان سفر خود به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لازمه توسعه بوشهر داشتن منطقه آزاد است اما این استان باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه را فراهم کند.

وی با اشاره به مزیت‌های بوشهر در زمینه شیلات اضافه کرد: عملکرد شیلات در شأن و جایگاه بوشهر نیست و اقدامات انجام شده کافی نبوده و باید بیشتر شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اشتغال 50 درصد نیروهای بومی در استخدام‌های استان بوشهر گفت: این موضوع از مصوبات سفر دولت بوده و باید تا جایی که امکان دارد از نیروی بومی استفاده کنیم مگر اینکه آن نیرو تخصص لازم را نداشته باشد.

رحیمی اضافه کرد: این یک ظلم در حق مردم استان بوشهر است که متخصصان غیر بومی بعد از چند سال این استان را ترک می‌کنند بنابراین مقرر شد استاندار با جدیت برای اجرای این مصوبه اقدام کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ایجاد منطقه آزاد تجاری در بوشهر اظهار داشت: در سفر امروز مقرر شده برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در بوشهر لایحه‌ای تنظیم کنیم و به مجلس بدهیم تا مجلس در فوریتی منطقه آزاد بوشهر را تصویب کند.

تاکید به وزیر نفت برای توجه به استان بوشهر در بخش پایین‌دستی پارس جنوبی

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: رونق تجارت در استان بوشهر برای کل کشور حائز اهمیت است و باید تجار بوشهری در عرصه صادرات و واردات فعال‌تر شوند و ما نیز محدودیت‌ها را برای آنان تسهیل کنیم.

رحیمی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های مهر ماندگار از دیگر محورهای مورد بحث در سفر به بوشهر بود خاطر نشان کرد: سفر آینده به بوشهر برای افتتاح طرح‌های مهر ماندگار این استان خواهد بود.

وی در مورد راه‌آهن بوشهر هم گفت: با وزیر راه صحبت شده و قرار شد در صورت تامین بودجه این پروژه از محل فروش اوراق مشارکت پروژه راه‌آهن بوشهر عملیاتی شود.

معاون اول رئیس جمهور وجود پارس جنوبی را یک سرمایه عظیم برای کشور دانست و افزود: سال گذشته برای چهار پروژه پارس جنوبی 24 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب کردیم و تاکید کردیم در بخش پائین دستی این پروژه‌ها به استان بوشهر توجه ویژه شود.

رحیمی افزود: اکنون نیز به وزیر نفت پیشنهاد می‌دهیم تا در بخش پائین دستی ابتدا به بوشهر و سپس به استان‌های دیگر توجه کند.

انتهای پیام/66006/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول