اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد تاکید کرد

ضرورت اجرای طرح تفکیک جنسیتی در منطقه 17 دانشگاه آزاد

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت اجرای طرح تفکیک جنسیتی در واحدهای این منطقه تاکید کرد و گفت: اجرای طرح «هر 15 دانشجو یک استاد مشاور» باید جدی گرفته شود.

ضرورت اجرای طرح تفکیک جنسیتی در منطقه 17 دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیر کل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی کشور در یازدهمین جلسه روسای واحدهای منطقه 17 بر ضرورت تشکیل اتاق فکر برای تشخیص نقاط ضعف عملکرد روسای واحدهای دانشگاهی تاکید کرد.

حسین نصیرزاده با اشاره به عملکرد ستاد مذکور در دانشگاه آزاد اسلامی، عملکرد مسئولان گذشته در حوزه ایثارگران را مطلوب ندانست و اظهار کرد: این وضعیت با تعریف ساختارهای جدید در دانشگاه‌ها بهبود می‌یابد.

رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جلسه مذکور روسای دانشگاه‌ها را معاونان منطقه خواند و گفت: برای رسیدگی به وضعیت واحدهای منطقه توجه به امور فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد زیرا هرگونه بی‌توجهی به این مسئله نشانگر ضعف در اعتقاد رئیس مربوطه نسبت به مسایل فرهنگی در دانشگاه‌ها تلقی می‌شود.

محمدحسین سرورالدین با بیان اینکه در صورت اثبات این مسئله دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 از ادامه همکاری با رئیس مربوطه صرف نظر می‌کند اذعان کرد: روسای واحدها باید به دستورالعمل‌های شورای فرهنگی در منطقه بیشتر توجه کند و پاسخگویی به بخش نامه‌ها را سرعت ببخشد.

وی، رسیدگی به وضعیت ورزش در دانشگاه را از بخش‌های دیگر فرهنگی عنوان کرد و افزود: واحدهای دانشگاهی برای توسعه ورزش در دانشگاه‌ها باید هزینه کنند.

این مسئول بر ضرورت اجرای طرح تفکیک جنسیتی در واحدهای منطقه 17 تاکید کرد و افزود: در کنار رسیدگی به این مسئله، اجرای طرح «هر 15 دانشجو یک استاد مشاور» جدی گرفته شود.

وی از برگزاری همایش مدیران آموزشی واحدها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مدیر گروه‌ها در امور اجرایی، تربیتی و پژوهشی واحدها فعالیت کنند.

دبیر منطقه 17 نیز در جلسه مذکور کمبود نیرو و امکانات مناسب فرهنگی را از جمله دغدغه‌های واحدها خواند و اذعان کرد: روسای واحدها از تمام ظرفیت نیروهای خود استفاده کنند.

علیرضا اقدامی معافی، با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی نیروی انسانی در واحدها ویژه استادان و کارکنان، خواستار خروجی‌های مطلوب و هدفمند شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد گیلان نیز در جلسه مذکور بازخوانی واقعه کربلا در دانشگاه‌ها را یک ضرورت دانست و گفت: امام حسین (ع) دارای دو وجه شخص و شخصیت بودند که با شهادت خود تبدیل به شخصیتی جاوید در تاریخ شدند.

حجت‌الاسلام علی کریمیان از مسئولان خواست تا برای ارائه خدمات بهتر به انتصاب‌های جدید احترام بگذارند و اگر مسئولی تغییر یافت با آرامش از پست خود کناره‌گیری کند.

وی پیشنهاد کرد برای رسیدگی بهتر به عملکرد روسای واحدها در هر یک از واحدها با تشکیل یک اتاق فکر و تعریف اعضای آن نقاط ضعف و قوت عملکرد هر یک از روسا مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

این مسئول تشکیل اتاق فکر را موجب مشخص شدن بسیاری از نقاط ضعف عملکرد روسای واحدها دانست.

احمد اسماعیلی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه بیش از 65 درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر گیلان در دانشگاه‌های آزاد منطقه 17 مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: ارائه خدمت به یادگاران شهدا و ایثارگران یک وظیفه است و باید برای ارزش گذاشتن به این افراد به امور تحصیلی آنها بیشتر رسیدگی شود.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور بهروز دانشیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و حسن کفایتی رئیس واحد پردیس علوم و تحقیقات با رای روسای واحدهای استان برای عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد انتخاب شدند.

برگزاری مراسم مداحی اهل‌بیت (ع) نیز از دیگر برنامه‌های جانبی این جلسه بود.

انتهای پیام/84002/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول