اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل رخ داد

انکار بانک‌ها؛ ادعای مدیران

خبرگزاری فارس: در جلسه شورای اشتغال استان در حالی که مدیران بانکی از مراجعه نکردن متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی گله‌مند بودند مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز کارشکنی بانک‌ها را عامل پرداخت نشدن تسهیلات می‌دانستند.

انکار بانک‌ها؛ ادعای مدیران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه جمعی از مدیران بانکی در حالی که گزارشی از پرداختی خود در خصوص مشاغل خانگی ارائه می‌کردند بارها اعلام داشتند که با کمبود پرونده و مراجعه نکردن متقاضیان مواجه هستند در حالی که آمادگی پرداخت تسهیلات را نیز هم از سهمیه سال 90 و هم 91 دارند که در این بین بانک ملی در فاصله دو هفته برگزاری جلسه اشتغال استان عملکردی نداشته که علت آن را مراجعه نکردن متقاضیان اعلام داشته در حالی که مدیر شعب این بانک در استان اعلام کرد که از سهمیه سال 91 بیش از 4 میلیارد و 900 میلیون تومان ابلاغ شده است.

بانک ملت هیچ پرداختی از سهمیه سال 90 و 91 نداشته و بانک رفاه نیز از سهمیه سال 90 مشاغل خانگی 36 میلیون تومان را مابین دو جلسه تخصصی کار گروه اشتغال پرداخت کرده که حدود یک درصد پرداختی‌ها را شامل می‌شود که مسئولان این بانک نیز از مراجعه نکردن متقاضیان و معرفی نکردن ضامن توسط متقاضیان به عنوان مشکلات پیش‌رو در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی یاد کرد.

بانک مسکن نیز از سهمیه سال 90 خود 46.5 میلیون تومان که حدود 2.4 درصد تسهیلات را شامل می‌شود در حوزه مشاغل خانگی پرداخت کرده که مجموع پرداختی این بانک به 88 درصد رسیده است که 73 پرونده نیز برای پرداخت در اولویت این بانک قرار دارد.

بانک صادرات از سهمیه سال 90 پرداختی نداشته در حالی که قرار شده سهمیه سال 91 این بانک نیز با کسر مبلغ 69 میلیارد ریال سال گذشته از ماه‌ آینده در اولویت پرداخت قرار گیرد که این بانک در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه 17 میلیارد و 600 میلیون ریال پرداختی برای 650 نفر در حوزه ازدواج و تهیه جهیزیه داشته است.

بانک تجارت نیز از جمله بانک‌های عامل در پرداخت مشاغل خانگی 6 میلیون تومان در فاصله دو جلسه پرداختی داشته که از سهمیه کمیته امداد نیز 15 میلیارد تومان به این بانک برای مشاغل خانگی ابلاغ شده است تا پرداختی‌ها صورت گیرد.

بانک سپه 10 میلیون و 500 هزار تومان و بانک کشاورزی نیز 324 میلیون تومان پرداختی داشته که سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بانک کشاورزی به 84 درصد رسیده است که در این باب پست بانک نیز 59 میلیون تومان پرداختی را داشته است که قرار شده با رفع موانع این بانک از محل سهمیه سال 91 نیز در حوزه مشاغل خانگی تسهیلاتی را به متقاضیان پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در این بین مدیران برخی از دستگاه‌ها نظیر کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای دیگر کار‌آفرین از پرداخت نشدن تسهیلات به بهانه‌های مختلف توسط بانک‌ها گله‌مند بودند که با واسطه‌گری استاندار اردبیل قرار شد بانک‌ها به پرداختی‌های خود در سه ماه آینده سرعت دهند تا پایان سال 91 سهمیه سال 90 جذب شود.

 

بلاتکلیفی در پرداخت مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده

اما در خصوص پرداخت تسهیلات مانده بنگاه‌های زودبازده استاندار اردبیل از مدیران عامل بانک‌ها خواست در فرصت باقیمانده نسبت به جذب این اعتبار و پرداخت بنگاه‌های مشکل‌دار اقدام کنند.

در این باب بانک ملی یک میلیارد و 500 میلیون ریال پرداختی داشته که رقمی حدود 9 میلیارد تومان نیز برای صاحبان هشت طرح در مرحله پرداخت می‌باشد.

بانک ملت مشکل پرداخت نشدن یارانه از این طریق را از مشکلات عدیده اعلام کرد که مانع پرداخت مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده شده که در این زمینه استاندار اردبیل قول داد یارانه‌ها در این زمینه بعد از عقد قرارداد از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت در هفته آینده به حساب بانک‌ها پرداخت شود تا آنها بتوانند تسهیلات را به سرعت پرداخت کنند.

 

یارانه تسهیلات مانده بنگاه‌های زودبازده از هفته آینده پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اعلام اینکه از شنبه آینده یارانه مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده به حساب بانک‌ها واریز می‌شود، اظهار داشت: در این زمینه توافق نهایی با مدیران بانک‌ها صورت گرفته و از شنبه قادر خواهیم بود این یارانه را پرداخت کنیم.

در این زمینه اکثر بانک‌ها به ویژه مسکن، تجارت، صادرات، رفاه و سپه پرداختی نداشته و تعدادی از بانک‌ها فقط قادر شدند پرونده‌های مورد نظر را در این زمینه دریافت کنند تا بستر برای پرداخت این تسهیلات مهیا شود.

انتهای پیام/62001/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول