اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایشگاه جی تی ال شیروان مطرح کرد

6 سال انتظار برای دریافت تسهیلات در سیستم بانکی کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه جی تی ال شیروان گفت: شش سال انتظار برای دریافت تسهیلات در سیستم بانکی کشورمی تواند شیروان را جهانی کند.

6 سال انتظار برای دریافت تسهیلات در سیستم بانکی کشور

نورالله نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان اظهار کرد: این پروژه ملی استراتژیک و دانش‌بنیان که از سال 85 در روستای حسین آباد شیروان فعالیت خود را با هدف ایجاد اشتغال، فرآورده فروشی به جای خام فروشی، ارزآوری برای کشور آغاز کرده همچنان به دلیل بی‌مهری شبکه بانکی کشور متوقف مانده است.

وی در ارتباط با ویژگی‌های این پالایشگاه یادآور شد: در حال حاضر بنزین و گازوئیل ناخالص باعث شده ما سم را با دست خود در هوا منتشر کنیم که با این روش گوگرد حذف می‌شود و گازوئیل پاک تولید می‌شود که نیاز مبرم حمل و نقل عمومی به ویژه در کلان‌شهرها نیز است.

نیازی، مهم‌ترین محصولات جی تی ال را اعم از؛ گازوئیل، نفتالین، واکسی، پارافین جامد دانست و گفت: این محصولات را کشورهای اروپایی پیش‌خرید می‌کنند در حال حاضر نمونه‌ای از این پالایشگاه‌ها در کشورهای قطر، مالزی، استرالیا،

آفریقای‌جنوبی وجود دارد.

وی تصریح کرد: با فعالیت این پروژه در شیروان با ظرفیت هزار بشکه در روز قابلیت اشتغال‌زائی بیش از هزار نفر غیر مستقیم و 130 نفر به صورت مستقیم وجود دارد.

مدیرعامل پالایشگاه جی تی ال  شیروان، هزینه انجام شده برای اجرای این پروژه را تاکنون بیش از 80 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 82 میلیون یورو تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی درخواست، که تاکنون علیرغم مکاتبات و مذاکرات حضوری این امر در بانک‌های ملی، مسکن، صنعت و معدن ایران محقق نشده و اخیراً طی مذاکرات با هیئت مدیره بانک توسعه صادرات و استقبال مدیرعامل بانک مذکور در حال گذراندن سیکل اداری طرح در بانک هستیم.

وی با انتقاد از کارشناسان برخی از بانک‌ها گفت: متأسفانه بروکراسی و کاغذبازی باعث شده که روند احداث پروژه به کندی پیش رود.

نیازی اظهار کرد: کارشناسان بانک کارشناس نیستند بلکه کارشکن هستند و به فکر منافع ملی نیستند بلکه به فکر منافع خود هستند.

وی بدون اشاره به نام یکی از مدیران کشوری تصریح کرد: اگر این میزان اعتبار را تاکنون صرف خرید کبریت و امثال این‌ها می‌کردید تاکنون چندین برابر سود آوری داشتید خدا به مسئولان سیستم بانکی کشور انصاف و وجدان‌کاری عطا کند تا پاسدار حرمت خون شهدا و کشور باشند.

مدیرعامل پالایشگاه جی تی ال  شیروان اظهار کرد: طی درخواستی که از سوی امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم شهرستان شیروان در سفر اخیر رهبری به استان خراسان‌شمالی انجام گرفت، این طرح ملی خواسته اول مردم شیروان با انگیزه رفع معضل بیکاری تقدیم رهبری و معظم‌له خواستار توجه ویژه‌ای به این پروژه عظیم شد.

وی با قدردانی از خدمات استانداران سابق و متولیان امور شهرستانی خواستار توجه ویژه و نگاه مهربانانه شد.

نیازی پیشرفت فیزیکی طرح را 14 درصد از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت اعلام کرد که جزء طرح‌های اولویت دار به لحاظ سرمایه‌گذاری در استان است و علاوه بر آن جزء مصوبات کارگروه اشتغال نیز بشمار می‌رود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ همچنان که مسئولان استانی و شهرستانی تاکنون یار و یاور ما بودند حمایت‌های خود را از سرمایه‌گذار این طرح به صورت عملی داشته باشند.

مدیرعامل پالایشگاه جی تی ال  شیروان تعداد پرسنل اداری و فنی این پروژه را 30 نفر برشمرد که متأسفانه به دلیل عدم دریافت تسهیلات این میزان پرسنل به 10 نفر کاهش‌یافته است.

به گزارش فارس، شهرستان شیروان با بیش از 157 هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان خراسان‌شمالی است که سالیانه بیش از 15 میلیون نفر زائر و مسافر از این شهرستان گذر می‌کنند.

انتهای پیام/63002/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول