اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد

اجرای سریع طرح تحول اجتماعی با مشارکت ارگان‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: طرح تحول اجتماعی باید با مشارکت ارگان‌های مرتبط در استان هر چه سریع‌تر اجرا شود.

اجرای سریع طرح تحول اجتماعی با مشارکت ارگان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام یعقوب دیلمقانی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه کارگروه هفت‌گانه کمیته پیشگیری انضباط اجتماعی و ترویج قانون‌گرایی که در سالن شماره 4 استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: با اجرای صحیح طرح تحول اجتماعی شاهد کاهش آسیب‎ها در جامعه و خانواده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای این طرح ضروری است، افزود: طرح تحول اجتماعی گامی نو در راستای صیانت از حقوق شهروندی، ترویج باورها و فرهنگ اسلامی و تقویت بنیان خانواده است.

دیلمقانی اضافه کرد: پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی باید اساس فعالیت تمام دستگاه‎ها باشد و آسیب‏های اخلاقی و اجتماعی در جامعه باید مورد تحلیل کارشناسان فرهنگی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه اجرای طرح تحول اجتماعی می‌تواند در تقویت فرهنگ عمومی و ارتقای باورهای دینی تاثیر ویژه‌ای داشته باشد، اظهار داشت: آشنایی مردم با قوانین و مقررات، حذف بروکراسی زاید اداری، تقویت روحیه تعاون و مشارکت‌جویی، رعایت حقوق دیگران، مقابله با فساد اداری، تکریم ارباب رجوع، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، امر به معروف و نهی از منکر، تسهیل در امور مردم و ارتقای عدالت اجتماعی از جمله برنامه‌های کمیته پیشگیری انضباط اجتماعی و ترویج قانون‌گرایی از کمیته‌های هفت‌گانه طرح تحول اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: طرح تحول اجتماعی یک طرح ملی، مهم و اساسی است که به تمام استان‌های کشور ابلاغ شده ولی اجرای آن در آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌ها عقب است از این رو در صدد هستیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به پیروزی تاریخی مقاومت غزه در جنگ هشت روزه اشاره کرد و افزود: جنگ غزه سبب بی‌آبرویی کشورهای طرفدار حقوق بشر شد.

وی با بیان اینکه استواری مسیر انقلاب اسلامی ایران در جنگ‌های 23 روزه، 33 روزه و هشت روزه غزه و رژیم صهیونیستی ثابت شد، تصریح کرد: اهداف انقلاب اسلامی در راه جهانی شدن است و این امر را می‌شود از تاثیری که در حوادث منطقه می‌گذارد به خوبی مشاهده کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی و دبیر کمیته پیشگیری انضباط اجتماعی و ترویج قانون‌گرایی نیز در این جلسه تهیه برنامه‌های اجرایی برای استقرار انضباط اجتماعی ناجا، بررسی تدوین سیاست‌های کلان در قالب یک سند برای همه دستگاه‌ها، تعیین شاخص‌های انضباط اجتماعی و قانون‌گرایی، گردآوری اطلاعات، دیدگاه‌ها و طرح‌های گوناگون و بررسی زمینه‌های هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها و سایر نهادها و نحوه حمایت و فراگیر ساختن را از جمله وظایف این کمیته عنوان کرد.

به گفته علی سلیمانی بررسی میزان اثربخشی برنامه‌های ذیربط در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی استانی، بررسی و تدوین سیاست‌های کلان استانی در قالب یک سند برای همه دستگاه‌ها و نهادها، شناسایی فرصت‌ها، محدودیت‌ها و اولویت برنامه‌ها و درخواست گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذیربط، بررسی لوایح، طرح‌ها و پیشنهادات قانونی در راستای پر کردن خلأهای قانونی در اصلاح و تکمیل آن از دیگر وظایف این کمیته است.

انتهای پیام/61008/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول