اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته معدن مجلس:

مواد معدنی نباید به صورت خام فروخته شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی نظام مهندسی معدن گفت: مواد معدنی نیز نباید به صورت خام فروخته شود و باید به ارزش افزوده تبدیل شود.

مواد معدنی نباید به صورت خام فروخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، داریوش اسماعیلی عصر امروز در نشست مشترک شورای عالی معادن کشور، کمیسیون تخصصی معادن اتاق ایران و کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق زنجان اظهار داشت: از 20 اولویت تعریف شده در مجلس شورای اسلامی یک مورد متعلق به بخش معدنی است.

وی با اشاره به اینکه وجود امنیت در سرمایه‏گذاری به ویژه در بخش معادن بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره ارزشی نیز از اهمیت بسیار زیادی برای مجلس شورای اسلامی برخوردار است.

رئیس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی نظام مهندسی معدن با بیان اینکه توسعه معادن و پرداختن به آن راه بزرگی برای رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی است، اضافه کرد: اگر به معادن نیز همچون نفت وابسته شویم باز با مشکلاتی مواجه می‎شویم.

وی با اشاره به اینکه اگر کشور فقط به صدور مواد معدنی وابسته باشد با اعمال تحریم توسط دشمنان موج بیکاری کشور را فرا می‎گیرد، ادامه داد: مواد معدنی نیز نباید به صورت خام فروخته شود و باید به ارزش افزوده تبدیل شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه صادرات مواد معدنی می‏تواند بخشی از مشکلات ارزی کشور را تامین کند، تصریح کرد: در این زمینه باید با منطق و برنامه‏ریزی پیش رفت.

وی با تاکید بر اینکه ایران یکی از کشورهای غنی سنگ آهن است، باید معادن بزرگ مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/73006/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول