اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبسرد:

2 هزار اصله نهال در محور دماوند ـ فیروزکوه کاشته شد

خبرگزاری فارس: شهردار آبسرد از کاشت 2 هزار اصله نهال در محور دماوند ـ فیروزکوه برای بهبود فضای بصری این مسیر خبر داد.

2 هزار اصله نهال در محور دماوند ـ فیروزکوه کاشته شد

عبدالله متولی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در کاشت این تعداد اصله نهال، مطابقت شرایط ماندگاری آنها در وضع اقلیمی منطقه مورد توجه مسئولان امر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به این مهم، گونه‏هایی نظیر بید مجنون، یاس زرد، کاج تهرانی، زبان گنجشک و زیتون سرخ در دو هکتار از اراضی محور دماوند ـ فیروزکوه کاشته شد.

متولی اضافه کرد: محور دماوند ـ فیروزکوه از جمله مسیرهای اصلی مواصلاتی منتهی به نوار شمالی کشور محسوب می‏شود؛ از این رو، ارتقای سطح کمی و کیفی فضای سبز این جاده مهم و مورد استفاده هم‏وطنانمان در دستور کار شهرداری آبسرد قرار گرفت.

وی ادامه داد: واحد فضای سبز شهرداری آبسرد با مصوبه و همراهی شورای اسلامی این شهر، اعتباری بالغ بر 170 میلیون ریال را به این طرح اختصاص داد.

متولی اضافه کرد: شهری که در آن زندگی می‏کنیم، محصول مستقیم جامعه محسوب می‏شود و بی‏شک گوناگونی منظر شهرها در تاریخ و جغرافیا محصول اندیشه‏های متفاوت مدنی جوامع بشری است.

شهردار آبسرد افزود: در این بین، شهرهای سرزمین کهن ایران به دلیل برخورداری از تجربه تمدن‏های مختلف در یک بستر بوم‏شناختی و فرهنگی منظر ویژه‏ای به خود گرفته‏داند.

وی ادامه داد: شهر آبسرد نیز در یکی از بهترین مناطق جغرافیایی همین سرزمین اسلامی واقع شده که ضمن برخورداری از مواهب متعدد خدادادی و گذشته از پیشینه پرافتخار تاریخی از مردمانی فهیم، عالم و فرهیخته بهره‏مند است.

متولی اضافه کرد: این دیار با وجود عمری کوتاه در شکل‏گیری ساختاری در قالب شهر به واسطه حضور مسئولانی خدوم، دلسوز و متعهد در نهاد نماد مردم‏سالاری یعنی شورای اسلامی شهر شتاب فزاینده‏ای در رشد و ترقی به حرکت خود بخشیده است.

انتهای پیام/67008/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول