اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

واگذاری نهالستان‌های عمومی و پارک‌های جنگلی ممنوع است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: واگذاری جنگل‌ها، بیشه‎های طبیعی، نهالستان‌های عمومی و پارک‌های جنگی مطلقا ممنوع است.

واگذاری نهالستان‌های عمومی و پارک‌های جنگلی ممنوع است

عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: بر اساس اصول قانون اساسی و قانون ملی جنگل‌‌ها و مراتع که قانونی جامع و کامل است، ادارات منابع طبیعی به نمایندگی از دولت موظف به حفظ عرصه‌های جنگلی و مرتعی هستند.

وی با اشاره به ماده 2 آیین‌نامه اجرای لایحه قانونی اصلاح لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران مصوب سی و یکم اردیبهشت سال 1359، گفت: بر اساس این قانون واگذاری جنگل‌ها، بیشه‌های طبیعی، نهالستان عمومی و پارک‌های جنگلی مطلقا ممنوع است.

ابراهیمی افزود: مطابق ماده یک قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع این عرصه‌ها جزء انفال بوده و همه افراد از منافع عمومی آن‌ها همچون تولید اکسیژن، تامین منابع آبی و جذب و کنترل گرد و غبار باید بهره‌مند شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از جنگل‌ها و منابع طبیعی به عنوان امانت خدا نام برد و افزود: جنگل‌ها نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها دارند به‌طوری که موجب کاهش آلودگی محیط زیست، جلوگیری از بروز سیلاب‌های مخرب و فرسایش خاک از همه مهم‌تر تولید اکسیژن می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌‌‌‌‌‌‌ به هر حال با حفظ و صیانت از جنگل‌های موجود، تامین و کاشت نهال در مناطق مستعد و توسعه پارک‌های جنگلی و از همه مهم‌تر اعمال مدیریت جامع و فراگیر می‌توانیم در راستای جبران کمبودهای این استان در عرصه‌های جنگلی گام‌های اساسی برداریم.

انتهای پیام/68006/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول