اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز خبر داد

نظارت بیش از 200 بازرس بر عملکرد هیئت‌های مذهبی البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی البرز گفت: طی ایام محرم و صفر بیش از 200 ناظر به صورت مستمر بر عملکرد هیئت‌ها و تکایای مذهبی استان نظارت می‌کنند.

نظارت بیش از 200 بازرس بر عملکرد هیئت‌های مذهبی البرز

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: برگزاری مراسم‌های سوگواری و عزاداری در اندوه سید و سالار شهیدان (ع) امری مهم و ضروری است و هیچ‌کس در تاثیر مثبت این مراسم‌ها شک ندارد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر به دلیل این تاثیرگذاری مثبت شاهد هستیم که دشمنان خارجی اسلام و انقلاب و عده‌ای بدخواه و فریب‌خورده در داخل تلاش می‌کنند با منحرف کردن ذهن جوانان از حضور آنها در اینگونه مراسم‌های معنوی و مذهبی جلوگیری کنند.

*لزوم هوشیاری مردم در برابر ورود خرافات به مراسم‌های معنوی

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: بنابراین جای تعجب ندارد که دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی در این ایام برای متزلزل کردن اعتقادات و باورهای معنوی و اصیل شیعیان، اقدام به توطئه‌هایی چون ورود خرافات به مراسم‌های سوگواری کنند.

مسعودی تاکید کرد: در چنین شرایطی همه مردم سوگوار و عزادار ایران اسلامی باید با حفظ هوشیاری، از ورود خرافات به مراسم‌های ویژه ایام محرم جلوگیری کنند.

وی افزود: در همین راستا نهادهای نظارتی و مسئول در استان البرز پیش از فرارسیدن ماه محرم اقدام به تشکیل تیم‌های نظارتی کرده و این بازرسان به صورت مستمر از عملکرد هیئت‌ها و تکایای فعال در استان البرز بازدید می‌کنند.

*فعالیت حدود 2 هزار و 500 دسته‌های عزاداری در استان البرز

مسعودی اضافه کرد: براساس آخرین آمارها حدود 2 هزار و 500 هیئت، تکیه و حسینیه طی محرم الحرام امسال اقدام به برگزاری مراسم سوگواری و حرکت دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در استان کرده‌اند.

وی افزود: برای نظارت بر عملکرد این گروه‌ها 200 بازرس انتخاب و به صورت مستمر با سرکشی از هیئت‌های فوق بر عملکرد آنها نظارت دارند.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز تاکید کرد: مدیران هیئت‌های مذهبی در استان همکاری و تعامل خوبی با مسئولان مربوطه داشته و شاهد برگزاری مناسب و پرشور برنامه‌های سوگواری و عزاداری هستیم.

مسعودی در پایان اظهار داشت: طی 5 روز نخست دهه اول محرم شاهد بودیم که جوانان و نوجوانان بسیاری جذب اماکن مذهبی به ویژه مساجد شده‌اند که این امر نشانه دیگری بر ولایت‌مداری مردم استان البرز است.

انتهای پیام/2302/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول