اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نمازی:

ایران اسلامی پرچمدار معرفی اسلام به سراسر جهان است

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ایران اسلامی را پرچمدار معرفی اسلام ناب به سراسر جهان معرفی کرد.

ایران اسلامی پرچمدار معرفی اسلام به سراسر جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در جمع زائران مسجد مقدس جمکران، با بیان اینکه دنیا دام شیرینی است که تاکنون بسیاری از بزرگان تاریخ را در خود گرفتار کرده و به نابودی کشانده است، اظهار کرد: امام صادق(ع) دنیا را دارالحجاب عنوان می‌کنند که هیچ یک از انسان‌ها به عمق آن واقف نخواهند شد؛ انسان همچون کودکی است که هیچ علمی به دنیا ندارد و در آخر عمر نیز حتی اگر بزرگترین دانشمند جهان نیز شود علمش همچون قطره‌ای در مقابل اقیانوس خواهد بود.

وی افزود: یکی از مطالب بسیار مهمی که خداوند همیشه از انسان‌ها توقع دارد شناخت موقعیت خود و دنیای اطراف و وظایف او نسبت به شرایط زمانی و مکانی است؛ شرایط امروز کشور و دنیای امروز بسیار حساس است و هر کدام از ما باید به وظایف خود نسبت به محیط آشنا باشیم.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به برکت انقلاب و پیروی از پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع) و ولایت مطلقه فقیه امروز پرچمدار معرفی اسلام ناب محمدی(ص) به سراسر جهان است و چشم همه دنیا به ایران دوخته شده است.

وی گفت: امروز چشم مظلومان دربند جهان به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران دوخته شده است و ملت ایران نقطه امید ملت‌های آزاده دنیاست.

وی تاکید کرد: امروز مشاهده می‌کنیم مقاومت فلسطین در هشت روز اسرائیل را وادار به عقب‌نشینی و آتش‌بس می‌کند؛ چند سال قبل نیز آنان در 33 روز از حزب الله لبنان شکست خوردند؛ این در حالی است که سال‌ها پیش اسرائیل توانست چهار کشور عربی که به او حمله کرده بودند را ظرف کمتر از یک هفته شکست دهد.

آیت‌الله نمازی بیان کرد: اگر امروز چنین قدرتی در مقاومت فلسطین ایجاد شده است بدون شک به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: اگر این کشورها حمایت و صلابت جمهوری اسلامی را در مقابل ابرقدرت‌ها نمی‌دیدند هیچ گاه نمی‌توانستند چنین مقاومت و چنین رویکردی مقابل اسراییل داشته باشند و کابینه نظامی آنان را دستخوش تغییر کنند؛ آنچه انسجام کابینه اسرائیل را در سیاست و قدرت نظامی از بین برد انقلاب ما بود.

وی گفت: بحران رهبری بزرگترین بحران دنیای امروز است؛ امروز همه دنیا در شرق و غرب عالم علیه رهبران خود قیام می‌کنند و می‌گویند این رهبران و این نظام نمی‌تواند سعادت ما را تأمین کند و به ما ظلم روا می‌دارد؛ در همین راستا که جنبش عدالتخواه وال‌استریت از قلب آمریکا رشد کرده و علیه رهبری این کشور تظاهرات می‌کند و از سوی دیگر کشورهای مسلمان علیه دیکتاتورهای خودفروخته قیام می‌کنند چرا که آنها متوجه شده‌اند که دموکراسی آمریکایی جز بی‌عدالتی، فقر، بیکاری و جنگ‌افروزی سودی برای مردمان جهان ندارد.

آیت‌الله نمازی اظهار کرد: وقتی جوانان مصری انقلابی میدان التحریر چشم‌انداز انقلاب خود را در انقلاب اسلامی ایران ذکر می‌کنند تکلیف ما بسیار سخت‌تر و حساس‌تر است زیرا چشم انقلابیون اسلام‌گرا نیز به ملت ایران دوخته شده است؛ امروز همه دنیا متوجه شده‌اند که در دنیا چه خبر است و با زبان بی‌زبانی اسلام را فریاد می‌زنند و این ما هستیم که باید پیام اسلام ناب را به آنان برسانیم.

وی گفت: خداوند وعده داده است که صالحین، میراث‌دار زمین خواهند بود و وعده الهی به طور قطع محقق خواهد شد و قدرت‌های استکباری جهان از صحنه گیتی رخت بر می‌بندند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: حوزویان، فرهیختگان دانشگاهی، علمی و اجرایی کشور باید به هوش باشند و قدر این موقعیت حساس را برای توسعه اسلام و انقلاب بدانند.

امام جمعه کاشان با اشاره به نقش کلیدی و محوری امام سجاد(ع) در حفظ دین در شرایط بسیار وحشتناک میانه قرن اول و حکومت شش خلیفه امویان و پس از شهادت امام حسین(ع) تصریح کرد: امام سجاد(ع) 35 سال بر شیعیان و مسلمانان واقعی رهبری کردند و با وجود اینکه در خفقان وحشتناک سال 61 تا 95 هجری به سر می‌بردند توانستند با گنجینه بی‌نهایت صحیفه سجادیه و درس و تعلیم و همچنین رفتار و منش و گفتار خویش، دین خدا را حفظ کنند.

انتهای پیام/78009/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول