اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات هلال احمر همدان:

آشنایی با روش‌های صحیح واکنش در حوادث از مخاطرات می‌کاهد

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: ارائه آموزش و آشنایی با روش‌های صحیح و نحوه واکنش مناسب در حوادث از مخاطرات می‌کاهد.

آشنایی با روش‌های صحیح واکنش در حوادث از مخاطرات می‌کاهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین اشرفی ظهر امروز در حاشیه مانور زلزله در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  کشور ما روی کمربند چین خورده آلپ - هیمالیا واقع شده است، افزود: این کمربند یکی از لرزه‌خیزترین کمربندهای زلزله دنیا محسوب می‌شود که کشورهای مختلفی از جمله ژاپن، ایتالیا، ایران و افغانستان در این کمربند قرار دارند.

وی حادثه زلزله را یکی از شایع‌ترین، پرتلفا‌ت‌ترین و پرهزینه‌ترین حوادث کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه برای زلزله در مکان‌های خاص مانند مدارس در سراسر کشور که از انبوه جمعیت برخوردار هستند، بسیار آسیب‌رسان است چرا که دانش‌آموزان بیشترین ساعات روز را در مدرسه حضور دارند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: سلامت دانش‌آموزان با توجه به محوریتی که با آینده جامعه ایفا می‌کنند بسیار حائز اهمیت است که در همین راستا هر سال با همکاری سازمان‌های مختلف و مشارکت دانش‌آموزان اقدام به مانور عملیاتی در این راستا می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر در حادثه‌ای که اتفاق می‌دهد افراد از قبل آموزش‌هایی را گذرانده باشند، می‌توانند نحوه واکنش مناسب را داشته و از مخاطرات بکاهند که این مانور می‌تواند روش صحیح پناه‌گیری و روش صحیح خروج از درب‌های آموزشگاه را به دانش‌آموزان ارائه کند. 

اشرفی یادآور شد: توانمند کردن دانش‌آموزان می‌تواند در هنگام وقوع حادثه مؤثر باشد تا آنها قبل از رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه بتوانند به یاری مصدومان بشتابند.

وی با بیان اینکه در این مانورها به همه عناصر مدارس نقش‌هایی داده شده است، افزود: بر اساس سیستم ICS که سیستم پیشرفته مدیریتی حادثه است، به همه عناصر مدارس نقش داده شده تا در صورت رخداد حوادثی مدیریت بحران تشکیل شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در سراسر استان سالانه 300 هزار نفر از دانش آموزان با اسلوب صحیح پناه‌گیری و خروج اظطراری از آموزشگاه‌ها آشنا می‌شوند که خانواده‌ها و همسایگان مدارس نیز با این آموزش‌ها آشنا می‌شوند تا هنگام حوادث یاری‌گر مصدومان باشند.

انتهای پیام/89003/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول