اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مانور سراسری زلزله در مدارس همدان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور، مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان همدان برگزار شد.

مانور سراسری زلزله در مدارس همدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به منظور افزایش آگاهی دانش‌آموزان و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله، مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان فرشچیان همدان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان همدان در حاشیه برگزاری این مانور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: هشتم آذر برای آمادگی مردم و اقشار مختلف در مقابل حوادث طبیعی به لحاظ اینکه کشور ما هم جزو 10 کشور بلاخیز دنیا محسوب می‌شود، این مانور اجرا می‌شود.

محمود کتابی بیان داشت: در کشور ما از بین 40 حوادث طبیعی که تاکنون شناسایی شده، بیش از 30 مورد در کشور ما و در فواصل زمانی مختلف اتفاق می‌افتد که این امر می‌طلبد اقشار مختلف و گروه‌های سنی مختلف و اقشار آسیب‌پذیر آمادگی لازم را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان با مواجهه با آموزش‌های مرتبط با مقابله با حوادث طبیعی، می‌توانند با نحوه صحیح برخورد با عواقب این اتفاقات آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان همدان آموزش را بهترین روش برای نهادینه‌سازی فرهنگ مقابله با حوادث عنوان کرد و گفت: آموزش بهترین زمینه نهادینه کردن فرهنگ آمادگی و مقابله با حوادث است و آموزش و پرورش هم در پیگیری و هم در حوادث بعد از اتفاقات می‌تواند ایفای نقش کند.

وی اظهار کرد: از دو تا سه هفته قبل آمادگی لازم با همکاری هلال احمر، سازمان دانش‌آموزی، مدیریت بحران استانداری و آموزش و پرورش صورت گرفت تا آموزش‌های لازم امروز به آنها ارائه شود.

کتابی با بیان اینکه این مانور همزمان در سراسر استان انجام می‌شود، افزود: در راستای آمادگی بیشتر از 10 روز گذشته مدیران هر سه دوره تحصیلی در یک کلاس آموزشی با حضور مدیران هلال احمر با آموزش‌های لازم آشنا شدند.

وی با تأکید بر مقاوم سازی و نوسازی مدارس یادآور شد: از 8 سال گذشته تخریب، بازسازی و نوسازی مدارس با جدیت در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و فضاهای خوبی با استحکام انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان همدان ابراز داشت: اما هم اکنون باز فضاهای آموزشی قدیمی و فرسوده در سطح شهرستان وجود دارد، که ناچاریم به لحاظ کمبود فضا دانش‌آموزان در آن مکان‌ها حضور یابند.

انتهای پیام/89003/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول