اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آمل:

10 مدرسه در آمل مقاوم‌سازی شد

خبرگزاری فارس: فرماندار آمل از مقاوم‌سازی 10 مدرسه این شهرستان در 2 سال گذشته خبر داد.

10 مدرسه در آمل مقاوم‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل یدالله اکبرزاده ظهر امروز در 14امین مانور سراسری زلزله در دبیرستان روستای اجوارکلای این شهرستان با اشاره به اینکه افزایش سطح آگاهی در برابر حوادث، افزایش فرهنگ ایمنی و آمادگی در برای انجام واکنش سریع از جمله اهداف این مانور است، بیان کرد: باید بتوانیم با افزایش این مانورها میزان تلفات در حوادث را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در این مانور دانش‌آموزان چگونگی رویایی با موانع و مشکلات در زمان بحران را تجربه می‌کنند، تصریح کرد: ایجاد شرایط بهینه در زمینه بحران باید در مانورها آموزش داده شود.

اکبرزاده با اعلام اینکه آموزش دانش‌آموزان برای زمان‌های بحرانی موجب انتقال این آموزش‌ها به خانواده‌ها می‌شود، گفت: این مانورها می‌تواند در زندگی خانواده‌ها تاثیرگذار باشد.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه در راستای کاهش تلفات در زمان زلزله، مقاوم‌سازی مدارس نقش مهمی دارد افزود: واحدهای مسکونی و طرح‌های مسکن مهر نیز در زمره طرح‌هایی هستند که مقاوم‌سازی در آنها صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه در سال 89 تعداد هفت مدرسه با اعتبار 8 میلیارد و 500 میلیون ریال مقاوم‌سازی شده است، گفت: در سال 90 نیز سه مدرسه با اعتبار شش میلیارد و 760 میلیون ریال مقاوم‌سازی شده است.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه در 2 سال گذشته 10 مدرسه با اعتبار بیش 15 میلیارد ریال در آمل مقاوم‌سازی شده است، گفت: به دنبال این هستیم مدارسی که دارای شرایط خوبی نیستند را برای کاهش تلفات مقاوم‌سازی کنیم.

به گزارش فارس؛ در این مانور دستگاه‌های مختلف امدادی و اجرایی با به صدا درآوردن زنگ زلزله وقوع حوادثی که در این بحران ایجاد می‌شود را تمرین کردند.

انتهای ‌پیام/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول