اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در دماوند:

انتخابات آمریکا دموکراسی غربی را به چالش کشید

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در شهرستان دماوند، گفت: شاخص‏های انتخابات آمریکا، دموکراسی غربی را به چالش کشید و این بسیار قابل تأمل است.

انتخابات آمریکا دموکراسی غربی را به چالش کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی پیش‌ازظهر امروز در نشستی با مسئولان دماوند با نگاهی تحلیلی به جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ابتدا تا انتها، درباره شاخص‏های گزینش و تناقض آن با اصول دموکراسی، دلایل دلسردی مردم این کشور و حضور کم‏رنگ آنها در پای صندوق آرا و تأثیرات عمیق لابی‏های صهیونیستی در دو حزب عمده آمریکا مطالبی درخور توجه بیان کرد.

وی تصریح کرد: مقایسه انتخابات ایالات متحده آمریکا با انتخابات جمهوری اسلامی ایران در محورهای مختلف، حقایق بسیاری را برملا می‏سازد.

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان دماوند ادامه داد: قدر و منزلت یک‏سان آرای مردم از غنی و فقیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی به همت و اراده قوه مجریه، سایر بازوان نظارتی و در رأس همه آنها رهبر فرزانه انقلاب بی‏شک مایه مباهات جامعه اسلامی است.

علاءالدینی بیان داشت: شاخص‏های مد نظر در جریان انتخابات ایالات متحده آمریکا یعنی دقیقاً کشوری که دم از احقاق دموکراسی در درون خود می‏زند، دل هر آزادی‏خواه آزاداندیشی را به درد می‏آورد.

وی تصریح کرد: نکته نخست حائز اهمیت در انتخاب رئیس‌جمهوری آمریکا، تعیین بالاترین مقام این کشور از سوی کانون‏های ثروت و قدرت است؛ این امر در پروسه انتخاباتی این کشور کاملاً مشهود است.

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان دماوند گفت: ریخت و پاش‏های بی‏حد و حساب و صرف هزینه‏های سرسام‏آور تا مرز 7 میلیارد دلار بر اساس آمارهای اعلامی از سوی نهادهای خبری آمریکا توسط نامزدهای دو حزب شاخص این کشور در دورانی که شرایط بد اقتصادی و بیکاری مردم ایالات متحده را با مشکلاتی عدیده مواجه ساخته، خود نکته‏ای باعث تأسف و قابل تأمل است.

علاءالدینی اضافه کرد: به طور قطع، تأمین هزینه‏های تبلیغاتی نامزدهای ریاست‌جمهوری از سوی صاحبان پول و زور از منظر این افراد به عنوان نوعی سرمایه‏گذاری مطرح است.

وی تصریح کرد: از این رو، بعد از پایان انتخابات نیز قدرت تعیین‏کنندگی این افراد و گروه‏های برخوردار از ثروت آمریکایی همچنان به تأثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیم خود ادامه می‏دهد.

انتهای پیام/2568/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول