اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرمی در مجلس:

عصبانیت استکبار از استمرار فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: عصبانیت امروز استکبار از انقلاب اسلامی به دلیل تداوم پیام و آرمان عاشورایی است که در این کشور تجلی واقعی پیدا کرده است.

عصبانیت استکبار از استمرار فرهنگ عاشورایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی در یادواره شهدای روستای زنگبار گرمی اظهار داشت: دشمنان این انقلاب به خوبی می‌دانند که حقیقت فرهنگ عاشورا حقیقت ظلم‌ستیزی و کفر‌ستیزی است که امام حسین (ع) اجازه نداد عزت و شرف امت اسلامی با هواهای نفسانی شیطان‌صفتان آلوده شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران اقتباسی از فرهنگ همیشه جاودانه عاشورا در احقاق حق مسلمانان و مظلومان است، افزود: در کمتر از دو سال از پیروزی انقلاب، این کشور مورد طمع دشمنان شرق و غرب قرار گرفت تا شاید بتوانند در همان نقطه آغازین اهداف‌مان را در نطفه خفه کنند اما با رشادت عاشورایی جوانان این سرزمین به چنان ذلتی دچار شدند که عاقبت آن سرنگونی صدام و بی‌آبرویی رژیم‌های استکباری بود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی یاد و خاطره شهیدان و رزمندگان اسلام و جانبازان فداکار و اسرای صبور را گرامی داشت و گفت: در این جنگ هشت ساله جوانان ما چشمه‌ای از عشق و ایثار حسینی را به نمایش گذاشتند و به همه دنیا نشان دادند که سرانجام گستاخی جز ذلت و خواری چیز دیگری نیست.

موسوی ادامه داد: دشمنان ما بعد از پایان جنگ در حالی که سرخورده بودند در صحنه‌های دیگر دست به کار شدند تا شاید بتوانند این نهضت برخاسته از فرهنگ حسینی را به تسلیم و شکست واقعی سوق دهند اما در این عرصه نیز با یاس و ناامیدی روبه‌رو شدند.

اقتصاد مقاومتی جلوه‌ای از فرهنگ عاشورایی در نه گفتن به دشمنان است

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه تبعیت ملت ایران از فرمایش مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی می‌تواند جلوه‌هایی از ایستادگی این ملت و تبری جستن از طاغوتیان را نشان دهد، افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای از فرهنگ عاشورایی است که در آن تسلیم شدن بی‌معناست و خودکفایی یک رمز پیروزی به شمار می‌‌رود.

موسوی بیان داشت: مجلس، دولت، قوه قضاییه و تمام نهادها و کارگزاران این نظام در تبعیت از فرمان ولایت با انسجام و وحدت در مسیر تحقق آرمان‌ها حرکت می‌کنند و قصد نداریم کوچکترین باجی به دشمن دهیم.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در تحقق آرمان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی سعی می‌کند موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی داخل کشور را برطرف کند که در این زمینه یک مساعدت و همدلی واقعی ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول