اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه کارگر استان همدان:

چرا در کشوری که درگیر جنگ اقتصادی است عده‌ای در رفاه کامل هستند

خبرگزاری فارس: رئیس خانه کارگر استان همدان گفت: تمام مشکلات را بر دوش دشمنان نیاندازیم و به مشکلاتی که خود ایجاد کرده‌ایم نیز توجه کنیم، چرا باید در کشوری که درگیر جنگ اقتصادی است عده‌ای در رفاه کامل بوده و بخش عظیمی از امکانات محروم باشند.

چرا در کشوری که درگیر جنگ اقتصادی است عده‌ای در رفاه کامل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان چنگیز اصلانی دوشنبه شب در حاشیه دیدار با جمعی از نمایندگان شوراهای کارگری همدان اظهار کرد: 29 آبان ماه سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران در سال 1369 است و هدف از این گردهم آمدن اعلام مخالفت جامعه کارگری در خصوص تعدیل قانون کار به نفع کارفرما و متضرر شدن کارگران و تعدیل قانون تأمین اجتماعی و متضرر شدن بازنشستگان است.

وی افزود: آنچه در تعدیل قانون تأمین اجتماعی باعث نارضایتی کارگران می‌شود، کم کردن خدمات نسبت به بیمه‌شدگان است که این امر نه در جهت خدمت به نیروی کار بلکه به ضرر کارگران تمام می‌شود و ما با این تغییر مخالف هستیم.

رئیس خانه کارگر استان همدان خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که برای تغییر در قانون تأمین اجتماعی باید از شرکای اجتماعی نظرخواهی شود، در غیر این صورت تغییر منصفانه نیست چرا که در شرایط بحران اقتصادی اگر مسئولان به فکر کشور و تولیدات داخلی هستند نباید برای مردم ایجاد نارضایتی کنند.

وی با بیان این مطلب که قانون کار یکی از بهترین قانون‌های دنیا است، عنوان کرد:‌ ظرفیت‌های این قانون به طور کامل اجرا نشده و ناقص است، چرا که 100 درصد کارگران کشور و به تبع آن کارگران استان همدان دارای مشکل هستند، در حالی که هدف ما برای ایجاد انقلاب اسلامی، حضور در جبهه‌ها و دادن خون و شهید حفظ ارزش‌های انقلابی، اسلامی و استقلال کشور بود.

اصلانی ادامه داد: ما انقلاب کردیم تا دیگر به کارگران زورگویی نشود و ارزش‌های قشر کارگر حفظ شود، اما متأسفانه افرادی به دلایل نادرست به این قشر تهمت و افترا زدند در حالی که این ما بودیم که با نیروی خود در انقلاب، جنگ و پس از آن کار کردیم و اکثر شهدا، اسرا، جانبازان و رزمندگان از قشر کارگر و محروم جامعه بودند.

وی تصریح کرد: کارگران سخت‌ترین شغل‌ها را دارند و در قبالش از کم‌ترین بهره‌مندی از قانون کار مواجه هستند که آن را هم گرفته‌اند و حال خواستاریم تا دولت در زمینه دیپلماسی اقتصادی درست وارد شود و قانون کار و تأمین اجتماعی اصلاح گردد.

رئیس خانه کارگر استان همدان خاطرنشان کرد: اکثر مسئولان از قشر کارگر نبوده و تاکنون با پول کارگری پدرشان شب را صبح نکرده‌اند، پس چگونه به خود اجازه می‌دهند که بنشینند و برای قشر کارگر تصمیم‌گیری کنند، این در حالی است که با رخ دادن هرگونه اتفاق در کشور ابتدا دودش به چشم کارگران و طبقات متوسط و ضعیفی می‌رود که همواره از آنها زیاد گرفته شده و کم داده شده است.

اصلانی تأکید کرد: هم‌اکنون کارفرماها اجازه نمی‌دهند تا کارگران به دنبال دریافت حق و حقوق صنفی خود بروند، در حالی که امروز فریاد ما برای ایجاد امنیت شغلی در کارخانه‌ و نیروی کار است و این دو مانند دو بال باید با هم پیوسته بوده و برای بنگاه‌های تولیدی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: از این انقلاب که اینقدر برایش خون و شهید دادیم و پس از این هم خواهیم داد، دو قانون کار و تأمین اجتماعی به ما رسیده و اگر قرار است تغییری در آن ایجاد شود باید با حضور سه‌جانبه دولت، کارفرما و کارگر باشد و اگر کارگران نتوانند حرف خود را بزنند، دیدگاه‌ها نسبت به نظام تغییر می‌یابد.

رئیس خانه کارگر استان همدان خطاب به مدیران اظهار کرد: نیروی کار همدان بیمه نیستند، پس تمام مشکلات را بر دوش دشمنان نیاندازیم و به مشکلاتی که خود ایجاد کرده‌ایم نیز توجه کنیم، چرا باید در کشوری که درگیر جنگ اقتصادی است عده‌ای در رفاه کامل بوده و بخش عظیمی از امکانات محروم باشند.

وی در پایان گفت: متأسفانه در کشوری که اسکلتش کارگران هستند تنها سرمایه‌داران مهم تلقی می‌شوند در حالی که اگر مشکلی ایجاد شود همین کارگران هستند که می‌مانند و بار ایران را بر دوش می‌کشند.

انتهای پیام/89005/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول