اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خبر داد

تهیه نقشه جامع کشاورزی کشور با محوریت همدان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از تهیه نقشه جامع کشاورزی کشور با محوریت همدان خبر داد و گفت: طبق این طرح جامع امکان در اختیار داشتن تمام اطلاعات کشاورزان برای توسعه کشاورزی فراهم می‌شود.

تهیه نقشه جامع کشاورزی کشور با محوریت همدان

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: کشاورزی یکی از ارکان اصلی توسعه کشور است و توسعه پایدار آن می‌تواند توسعه کشور را شتاب اساسی ببخشد و باعث آبادانی کشور شود.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی بخش کشاورزی عدم وجود یک برنامه مشخص و تدوین شده به صورت بلندمدت در راستای توسعه کشاورزی است که سعی کردیم با تهیه این نقشه جامع گامی در راستای خدمت به بخش کشاورزی در کل کشور و استان همدان برداریم و در نهایت این نقشه بزرگ را با همکاری دولت و مجلس اجرایی کنیم تا شاهد توسعه بخش کشاورزی در کل کشور باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در این نقشه جامع، با ساعت‌ها کار کارشناسی شده سعی کردیم برنامه‌ریزی عملیاتی به منظور کنترل، عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی و رعایت صرفه و صلاح کشور را از این طریق عملیاتی کنیم.

وی گفت: با راهکارهای ارائه شده در این زمینه مسائل مختلف فرآیندهای مؤثر کشاورزی از جمله پراکندگی منابع آلی، پراکنش تنوع جنس و کیفیت خاک، تراکم بهره‌برداری و آفت‌های بیماری را در زمین‌های کشاورزی و حتی بخش‌های دامداری، مرغداری و ... را مورد بررسی قرار دادیم و این برنامه با عنوان نقشه جامع کشاورزی به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده و در این نقشه بر محوریت بودن همدان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور تأکید شده است که با موافقت وزیر جهاد کشاورزی و دستور وی، این طرح جامع از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان باید با پایلوت قرار دادن همدان اجرایی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق این طرح جامع با استفاده از سیستم GPS و تهیه نقشه زمین‌شناسی و پردازش در یک سامانه الکترونیکی، امکان در اختیار داشتن تمام اطلاعات کشاورزان و برنامه‌ریزی برای توسعه کشاورزی فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: این نقشه جامع یک حرکت اساسی برای توسعه بخش کشاورزی همدان است و با توجه به ظرفیت‌های خوب بخش کشاورزی در همدان باید از این فرصت خوب استفاده شود تا شاهد حل مشکلات کشاورزی و پیشرفت بخش کشاورزی همدان باشیم.

انتهای پیام/89002/ز/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول