اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان:

محرم باید کانونی برای افزایش همدلی و انسجام جامعه اسلامی باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار گرگان گفت: محرم و مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) باید کانونی برای افزایش همدلی و انسجام جامعه اسلامی باشد.

محرم باید کانونی برای افزایش همدلی و انسجام جامعه اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی بعدازظهر امروز در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت: هر سال که پیش می‎رویم شاهد هستیم مناسبت‎ها و عزاداری‎ها برای امام حسین(ع) شکل منسجم‎تری به خود می‎گیرد.

وی با بیان اینکه اثرگذاری و کارآمدیِ اهداف و برنامه‎های اسلامی را به عینه شاهد هستیم تصریح کرد: دستگاه‎های فرهنگی شهرستان با ابداعات و فعالیت‎های مناسب و پشتیبانی بزرگان هر منطقه به عزاداری‎ها سمت و سوی خاصی می‎دهند تا شاهد شکوه عظمت جمهوری اسلامی و اهل بیت(ع) باشیم.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه هر ساله در همه مناطق شاهد برگزاری پنج برنامه محوری به شکل منسجم و هماهنگ هستیم خاطرنشان کرد: مراسم شورآفرین شیرخوارگان حسینی، تاسوعا، نماز ظهر عاشورا و استقبال از محرم از جمله برنامه‎های اثرگذار و انسجام‌بخش است و همه موظف هستیم تا محرم و مناسبات را تبدیل به کانون افزایش انسجام اسلامی کنیم.

احمدی با بیان اینکه واقعه پنج آذر بیانگر اوج علاقمندی مردم گرگان به خاندان عصمت و طهارت و علامت ولایت‎پذیری آنهاست ابراز داشت: این واقعه در ادامه بیانیه‎ای بود که توسط امام راحل مبنی بر اعلام عزای عمومی به مناسبت بزرگداشت یک شهید و گلوله‎باران و تیراندازی و کشتار مردم مشهد در صحن مطهر امام رضا(ع) صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در راستای هتک حرمت به حرم امام رضا(ع) و دفاع از نظام و انقلاب اسلامی، اجتماع اعتراض‎آمیز مردم گرگان نیز با هدایت روحانیون در امامزاده عبدالله(ع) صورت پذیرفت و به روز ماندگاری تبدیل شد.

احمدی یکی از اولویت‎های اصلی شهرستان گرگان را در تقویت بسیج عنوان کرد و افزود: باید به طور عملیاتی بسیج را محقق و پایگاه‎های بسیج اداری و راهیان نور را تقویت کنیم.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول