اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس خبر داد

مخالفت وزیر کشور با الحاق شهرک صنعتی علی‏آباد به تهران

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی از مخالفت وزیر کشور با الحاق شهرک صنعتی علی‏آباد به تهران خبر داد و گفت: اعتراض‏های مردمی در این بخش به وزیر کشور اعلام شد.

مخالفت وزیر کشور با الحاق شهرک صنعتی علی‏آباد به تهران

غلام‏رضا کاتب امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در گرمسار با اشاره به ملاقاتش با وزیر کشور در هفته گذشته اظهار داشت: با توجه به اینکه الحاق شهرک صنعتی علی‏آباد به تهران خلاف مفاد برنامه پنجم توسعه است، اعتراض‏های مردمی را نسبت به این تخلف به وزیر کشور ابلاغ کردیم.

وی بیان کرد: وزارت کشور به مواد 180 تا 182 قانون برنامه پنجم توسعه در این خصوص توجهی نکرده است.

نماینده مردم شهرستان‏های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: الحاق شهرک صنعتی علی‏آباد به تهران خلاف اصول تمرکززدایی از شهرهاست و این نشان می‏دهد که با الحاق این شهر به تهران به اصل رعایت توازن در منطقه توجهی نشده است.

کاتب با اشاره به نامه مجمع نمایندگان استان سمنان به وزیر کشور تصریح کرد: به علت کمک برخی افراد غیرمسئول برای تصویب الحاق شهرک صنعتی علی‏آباد به تهران در دولت، این روزها موجبات ناامنی و نارضایتی مردم در شهرستان گرمسار فراهم شده است.

وی تصریح کرد: چهار نماینده استان سمنان در نامه‏ای از وزیر کشور در این خصوص سئوالاتی را مطرح کرده‏اند.

نماینده مردم شهرستان‏های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به نارضایتی مردم و ایجاد فضای ناامنی که در منطقه شکل گرفته است، مسئولان استان سمنان نباید در این مورد بی‏تفاوت باشند و باید از هر طریق و اقدامی، دغدغه مردم برطرف شود.

کاتب بیان کرد: از آنجایی که با وجود واحدهای فعال و قابل توجه صنعتی در این شهرک و ایجاد بیش از 4 هزار و 200 فرصت شغلی که در صورت بهره‏برداری کامل از کل فضای این منطقه صنعتی، میزان مشاغل ایجابی به حدود 37 هزار شغل خواهد رسید، هم‏اکنون تلاش‏های بسیاری صورت می‏گیرد تا این امتیاز از شهرستان گرمسار دریغ شود.

وی اظهار داشت: اهمیت این امر هنگامی بیشتر روشن می‏شود که بدانیم بر اساس مصوبه هیئت دولت، تمام درآمدهای داخل محدوده جغرافیایی هر استان اعم از عوارض، مالیات، هزینه برق، منافع سرمایه در گردش و ... باید صرف امور عام‏المنفعه همان استان شود.

نماینده مردم شهرستان‏های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر، گمان می‏رود که با توجه به قرار گرفتن این شهرک در نقطه آغازین محدوده جغرافیایی گرمسار، بعضاً مقامات استان سمنان به دلیل نداشتن منافع خاص، علاقه چندانی به پیگیری موضوع ندارند.

انتهای پیام/2249/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول