اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 14 دانشگاه آزاد اسلامی:

امر به معروف مهم‌ترین فریضه‌ای است که کارکرد اجتماعی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 14 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فریضه‌هایی است که کارکرد اجتماعی دارد.

امر به معروف مهم‌ترین فریضه‌ای است که کارکرد اجتماعی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان، عیسی ابراهیم‌زاده در دیدار با مدیران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که در جامعه ترک شده و اگر افراد این فریضه را بر خود واجب بدانند و در کنار سایر واجبات واجب اولی تلقی شود، بسیاری از دغدغه‌ها خود به خود حل می‌شود.

وی افزود: اگر این فریضه در جامعه احیا شود، افراد نسبت به یکدیگر احساس تکلیف می‌کنند و این خود موجب می‌شود تا زمینه‌های شکل گیری جرائم در جامعه کاهش یابد.

رئیس منطقه 14 دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب تقویت پیشگیری از وقوع جرم می‌شود که اگر به درستی احیا شود و توسعه یابد یکی از راه‌های بسیار مناسب در پیشگیری از وقوع جرم است.

وی خاطرنشان کرد: سایر ارگان‌ها و نهادها نیز می‌توانند نقش بسیار تاثیرگذاری در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند زیرا احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عزم ملی و همت جمعی را می‌طلبد.

رئیس منطقه 14 دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید مجموعه‌ای از عناصر متداخل در امورات فرهنگی با هم‌افزایی و داشتن طرح کلان ملی  در این راستا فعالیت کنند تا فعالیت‌های عمقی صورت گیرد و برآیند تلاش‌ها مصون‌سازی اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد.

ابراهیم زاده در ادامه خواستار همکاری بیشتر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی استان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: بند 5 اصل 156 قانون اساسی وظیفه پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده قوه قضاییه قرار داده و با توجه به افزایش نرخ رشد جرائم در دنیا و کم اثر بودن سیاست‌‌های مجازات‌گرایانه، رویکرد مقابله با جرائم تغییر کرده و امروز تلاش بر این است تا انگیزه وقوع جرم در ذهن افراد از بین برود.

محمدرضا طاهری بیان کرد: نباید منتظر بمانیم تا جرم و پدیده مجرمانه شکل گیرد و بعد از وقوع جرم با برخوردهای فیزیکی و سزا گرایانه با آن برخورد کنیم بلکه باید با انجام اقدامات فرهنگی و آسیب شناسی مشکلات، زمینه‌های وقوع جرم را در سطح جامعه شناسایی و ریشه کن کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان به فرضیه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر فرصتی است تا جامعه از درون سلامت خود را تضمین کند و از آفات و پیامدهای خطرناک اجتماعی مصون بماند.

طاهری ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت جامعه و از عوامل مهم پیشگیری از بزهکاری اجتماعی است و می تواند به عنوان سیستم کنترل اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: رسالت ما پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در این راستا تمام نهادها و دستگاه‌ها باید با تعامل و همکاری، دست در دست هم دهند تا از بروز اندیشه‌های مجرمانه در سطح جامعه جلوگیری شود.

طاهری با بیان اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پل ارتباطی بین دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است افزود: تلاش ما بر این است تا تمامی برنامه‌ها و اقداماتی که در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد به صورت علمی و کارشناسانه از طریق این معاونت مدیریت شود که در این راستا دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقشی بسیار مهم و با اهمیت خواهند داشت.

در این دیدار که با حضور روسا و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شد دانشگاه‌های استان در زمینه همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در حوزه‌های مختلف اعلام آمادگی کردند و مقرر گردید هسته تخصصی اساتید دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان نیز تشکیل شود.

انتهای پیام/75005/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول