اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس:

دستگاه‌ها آثار هنرمندان را خریداری کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: دستگاه‌ها درصدی از بودجه‌های فرهنگی خود را برای خرید و حمایت از آثار هنرمندان ارزشی اختصاص دهند.

دستگاه‌ها آثار هنرمندان را خریداری کنند

حجت حسنی امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه تجسمی بسیج هنرمندان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: حمایت از هنر، حمایت از فرهنگ است به ویژه آثاری که با موضوعات دینی، مذهبی و عاشورا ارائه شده و ارزش معنوی فراوانی دارد.

وی افزود: این چهارمین جشنواره از این دست بود و به اعتقاد کارشناسان، آثاری که در آن ارائه شد کیفیت بالایی داشت و دستگاه‌ها می‌توانند کارمندان و افراد خانواده کارکنان خود را برای دیدن آثار هنرمندان بسیجی ترغیب کنند.

حسنی ادامه داد: 231 اثر به دبیرخانه ارسال شد که 90 اثر آن در بخش رقابتی جشنواره بود و 100 اثر برای ارائه در نمایشگاه برگزیده شد.

وی ابراز داشت: فراخوان این جشنواره آبان ماه سال جاری با موضوعات قرآن کریم، انقلاب اسلامی، ولایت و رهبری، عدالت و ظلم‌ستیزی، ایثار و شهادت، سومین حرم اهل بیت (ع)، حمایت از تولید ملی و محرم و آیین‌های عزاداری اعلام شده بود.

به گفته وی، جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در چهار بخش رقابتی شامل خوش‌نویسی، گرافیک، نقاشی و کاریکاتور و بخش غیررقابتی نقاشی روی چوب، شیشه، معرق و چاپ روی پارچه برگزار می‌شود.

حسنی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد آثار ارسال شده از شیراز، جهرم و استهبان بود.

به گفته وی، این نمایشگاه نشان داد که شیراز در زمینه هنرهای تجسمی جایگاه والایی دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس اضافه کرد: آثار ارائه شده در این نمایشگاه ترکیبی از فعالیت هنرمندان با تجربه و نسل جوان در عرصه‌های نقاشی، گرافیک، کاریکاتور و خوشنویسی است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت یک هفته در فرهنگ‌سرای هنر بوستان بعثت از ساعت 9 صبح تا 12 و از ساعت چهار بعد از ظهر تا هفت عصر آماده بازید عموم است.

وی بیان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در شب 30 آذر ماه جاری برگزار و در هر بخش سه برگزیده اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، در مراسم افتتاح این نمایشگاه معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز نیز حضور داشت.

انتهای پیام/2448/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول