اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماهه سال‌جاری

534 میلیارد تومان اعتبار به بخش عمرانی کردستان اختصاص داده شد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان میزان اختصاص اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای استان را در 9ماهه سال‌جاری 534 میلیارد تومان ذکر کرد.

534 میلیارد تومان اعتبار به بخش عمرانی کردستان اختصاص داده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج با بیان اینکه میزان اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای استان تاکنون 534 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: از این میزان، اختصاص 179 میلیارد تومان معادل 6.33 درصد به استان ابلاغ شده و نقدینگی که تعیین شده 160 میلیارد تومان معادل 30 درصد است.

وی تصریح کرد: میزان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان 432 میلیارد تومان و اعتبارات هزینه‌ای هم 101 میلیارد تومان است.

ازهاری تصریح کرد: در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از  432 میلیارد تومان، 116 میلیارد تومان معادل 9.26 درصد اختصاص داده شده و  97 میلیارد و 300 میلیون تومان نقدینگی آن هم تأمین شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌‌ای در بخش استانی تخصیص و نقدینگی 6.18 درصدی داشته و در بخش نفت هم با 6.36 درصد تخصیص و تأمین 2.18 درصدی با نقدینگی در مقطعی 9 ماهه مواجه بوده است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان اظهار داشت:  8.14 درصد اعتبارات ملی استانی تخصیص و 8.35 درصد نقدینگی که تأمین شده مربوط به 6 ماهه نخست سال ‌مالی بوده که به دستگاه‌های اجرای مرتبط پرداخت شده است.

ازهاری میزان اعتبار ردیف‌های ابلاغ شده به استان را 64 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد:  بالغ بر 60 میلیارد تومان اعتبار ردیف‌ها مربوط به اعتبارات ردیف سفر مقام معظم رهبری به استان است که در قالب تفاهم‌نامه به استان ابلاغ شده است.

وی درآمد استان را 161 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: 84 درصد از میزان درآمد استان مربوط به درآمد مالیاتی است.

ازهاری افزود: در 6 ماهه نخست امسال 105 درصد درآمد استانی و 6.96 درصد درآمد مالیاتی تحقق داشته است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان یاد آورشد: استان کردستان جزو 6 استان برتر کشور در نیمه نخست امسال در رابطه با مازاد درآمد بوده است.

به گفته ازهاری، درآمد استان در هفت ماهه امسال هم 110 درصد تحقق داشته است.

وی  با اشاره به اینکه تخصیص هزینه‌ای امسال را به صورت 12 ماهه ابلاغ کردند، عنوان کرد: از 101 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای هم 63 میلیارد تومان معادل 9.61 درصد تخصیص داده شده است. 

ازهاری خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتبارات در اواخر سال ابلاغ شد و این امر موجب شد که در اول اردیبهشت ماه امسال رقم قابل توجهی حدود 310 میلیارد تومان در خزانه استان وجود داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان ادامه داد: برای هزینه این اعتبارات از اردیبهشت تا مهرماه 25 جلسه رسمی با دستگاه‌های اجرایی استان در راستای حل و فصل موانع و مشکلات اداره‌ها برای جذب اعتبارات بررسی و رصد شد.

انتهای پیام/79003/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول