اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس خبر داد

اجرای 250 پروژه عمرانی در کردستان / اعزام 50 گروه جهادی به مناطق محروم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس از اجرای 250 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی تا پایان سال‌جاری در استان خبر داد.

اجرای 250 پروژه عمرانی در کردستان / اعزام 50 گروه جهادی به مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران محمدی دوشنبه‌شب در دومین همایش تجلیل از برگزیدگان اردوهای جهادی با عنوان همایش شکوه هجرت که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اعتبار این پروژه‌ها از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری، اعتبارات استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی از ابتدای سال‌جاری تاکنون اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال در این راستا از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه به استان کردستان اختصاص یافته است.

به گفته وی، این میزان اعتبار در راستای اجرای پروژه‌های مختلف همچون احداث پل‌ها و مدارس روستایی و ‌ساخت خانه ایتام هزینه می‌شود.

وی از برگزاری اردوهای جهادی به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم بسیج سازندگی استان نام برد و تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 50 گروه جهادی به منظور ارائه خدمات مختلف به مردم به مناطق محروم و دور افتاده استان اعزام شده‌اند.

به گفته وی، این گروهای جهادی که اغلب دانشجو بوده‌اند 30 هزار نفرروز خدمات مختلف به مردم محروم مناطق مختلف استان خدمات ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این گروه‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله عمرانی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی به مردم نیازمند خدمات ارائه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بیش از 30 هزار نفر از روستائیان مناطق محروم از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

وی در ادامه به فعالیت گروه‌های جهادی در قالب طرح هجرت دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: تعمیر و بهسازی 300  واحد آموزشی، 18 مسجد روستایی، چهار خانه محروم، احداث دو دهنه پل و دو واحد زمین ورزش از جمله اقدامات انجام شده در قالب این طرح بوده است.

گفتنی است؛ در ادامه این همایش از برگزیدگان اردوهای جهادی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی قدردانی شد.

انتهای پیام/79002/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول