اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

توان نظام اسلامی مرهون مکتب بسیج است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان و فرمانده پایگاه مقاومت 57 فجر جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: توان نظام اسلامی، مرهون مکتب بسیج و حضور چشمگیر مردم در آن است.

توان نظام اسلامی مرهون مکتب بسیج است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز به مناسبت هفته بسیج در جمع اعضای پایگاه مقاومت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش بسیج در قدرت‌گیری نظام اسلامی در تمام صحنه‌های داخلی و خارجی اظهار کرد: اعتبار امروز نظام، تا حد زیادی مدیون بسیج و حضور همه‌جانبه مردم در آن بوده است، حتی قدرت‌گیری جهانی اسلام با بسیج همه‌جانبه و فراگیر در کشورها میسر خواهد بود.

وی افزود: اگر بخواهیم مفهوم بسیج و بسیجی را در ادبیات انقلاب اسلامی جستجو کنیم، باید به نظرات حضرت امام راحل در این رابطه اشاره کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در این نگرش بسیج صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی وسیع است و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه بوده و با اجزای دیگر نظام چنان هماهنگی و پیوندی دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست.

محمدیان افزود: حضرت امام (ره) بسیج را شجره طیبه، درخت تناور و پرثمری وصف می‌کند که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

وی تصریح کرد: بسیج مدرسه عشق، مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند.

محمدیان گفت: بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشانی در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند، از منظر این دیدگاه، بسیجی کسی است که در عمل علاقه خود را به پیشرفت، حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامی و شأن و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد، یعنی بسیجی بودن معیار و ملاکی است که براساس آن میزان تعهد اعضای آن به اصول و آرمان‌های انقلابی سنجیده می‌شود.

وی اضافه کرد: سنگ بنای بسیج بر حکم فقهی و جهادی استوار است، جهادی که مبتنی بر روحیه دفاعی باشد و نه تهاجمی یا جهان‌گشایی؛ بسیج در نظر امام راحل مولودی جدید است که کارشناسان جهانی نمی‌توانند آن را بشناسند، هر گاه قوه ایمان در ملتی زنده شود، همگان را به قیام الله فرا می‌خواند و می‌تواند سرتاسر یک کشور را بسیج کند، معیار حرکت بسیج هم همین اسلام و درک مفاهیم عالیه آن است.

فرمانده پایگاه مقاومت 57 فجر جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه بسیج در یک مفهوم یک پدیده نوظهور، سازمان یافته، همیشه آماده و آموزش دیده در عرصه اعتقادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی است، گفت: ماه محرم امسال، ماه بیعت بسیجیان با دستاوردهای حماسه عاشورا، امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلاست.

وی افزود: بی‌تردید اندیشه والا و مکتب پویای بسیج یک ارزش و مایه افتخار برای جامعه اسلامی محسوب شده و در پاسداشت و ترویج آن نباید از هیچ تلاش و کوششی فروگذار کرد.

انتهای پیام/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول