اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حمایت؛ کلید گمشده ‌اشتغالزایی و خودکفایی‌ / مسئولان تولیدکنندگان را دریابند

خبرگزاری فارس: مواد معدنی، زیربنای اقتصاد و صنعت هر جامعه را تشکیل می‌دهد و بشر از همان آغاز آفرینش خود و در طول تاریخ بر حسب نیازمندی‌ها و شناخت از مواد معدنی استفاده کرده است.

حمایت؛ کلید گمشده ‌اشتغالزایی و خودکفایی‌ / مسئولان تولیدکنندگان را دریابند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد زمینه‌های کاربردی و مصرفی مواد معدنی را می‌توان به اختصار در مصالح ساختمانی، کشاورزی، جاده‌سازی و صنعت برشمرد که امروزه کاربرد مواد معدنی در صنعت بسیار ضروری است.

به مجموعه تمام واحدهایی که در تولید، توزیع یا مصرف یک محصول یا یک دسته از محصولات مشابه فعالیت می‌کنند صنعت گفته می‌شود و صنعت، در کنار معدن و کشاورزی تقریباً تمامی فعالیت‌های تولیدی یک جامعه را در بر می‌گیرد و نقش حیاتی در پیشرفت اقتصادی کشورها ایفا می‌کند.

در چند روز گذشته چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، ششمین نمایشگاه بین‌المللی فلزات و ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن؛ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد با حضور شرکت‌های صنعتی و معدنی و فلزات برگزار شد و دستاوردهای مثبت زیادی را نیز در پی داشت.

* ارتباط صنعت و معدن می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از خام فروشی داشته باشد

خدایار کریم‌نژاد، معاون شرکت تهیه و توزیع مواد معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ارتباط بین دو بخش صنعت و معدن می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از خام‌فروشی داشته باشد زیرا برای جلوگیری از خام‌فروشی نیاز است تا در فرآوری مواد معدنی صنایع کمک کنند.

وی افزود: فرآوری مواد معدنی در کشور علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، سبب اشتغال و ارزش افزوده بسیار در اقتصاد کشور می‌شود که در این راستا شرکت تهیه و توزیع مواد معدنی مطابق با تکنولوژی روز دنیا در بخش فرآوری مواد معدنی فعالیت می‌کند.

معاون شرکت تهیه و توزیع مواد معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بیش از 30 میلیون تن مواد معدنی از ابتدای امسال در کشور تولید شده که از این میزان بیش از 25 میلیون تن سنگ آهن و یک میلیون و 400 هزار تن زغال‌سنگ، سرب و روی و بقیه سایر مواد معدنی بوده است.

*صنعت فولاد به ازای هر شغل حدود 12 هزار شغل جانبی ایجاد می‌کند

در ادامه علی بقراط مسئول روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان در ارتباط با فعالیت‌های این مجتمع در عرصه فولادسازی اظهار کرد: مجتمع فولاد خراسان قطب سوم فولاد کشور است که از نظر کیفیت حرف اول را در کشور می‌زند.

وی خاطر نشان کرد: کیفیت بالای محصولات مجتمع فولادسازی خراسان سبب شده تا بیشتر خریداران از محصولات ما استفاده کرده و در همین راستا در نظر داریم تا در آینده طرح‌های توسعه خود را افزایش داده و تولیدات خود را به 2.5 میلیون تن در سال برسانیم.

مسئول روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان تاکید کرد: در صنعت فولاد به ازای هر شغل حدود 12 هزار شغل جانبی ایجاد می‌شود بنابراین این صنعت سبب اشتغالزایی زیادی در کشور می‌شود.

بقراط با اشاره به برگزاری نمایشگاه امسال صنعت، معدن و فلزات گفت: برگزاری این نمایشگاه بسیار عالی است چون با در کنار یکدیگر قرار گرفتن مدیران این سه حوزه و آشنایی آنها با یکدیگر کارهای موازی از بین می‌رود و در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

*ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین ناوگان در سطح خاورمیانه است

علی وزیرپناه، مسئول بازاریابی کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران علت حضور خود در نمایشگاه را تماس راحت‌تر شرکت‌هایی که‌ می‌خواهند حمل کالا از طریق دریا داشته باشند دانست و اظهار کرد: ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با داشتن 166 کشتی اقیانوس پیما بزرگ‌ترین ناوگان در سطح خاورمیانه است که وظیفه صادرات و واردات تمام محصولاتی که از طریق دریا حمل می‌شوند را بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به هدف جمهوری اسلامی ایران و دولت در خودکفایی از درآمدهای نفتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حداقل کرایه و راحت‌ترین روش به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولات خود را صادر و یا وارد کنند.

کریتی مدیرعامل شرکت معدنی در طبس اظهار کرد: بیشترین ذخیره زغالی در شهر طبس قرار دارد و 2.5 میلیون تن ذخیره زغالی در این شهر کشف شده که این محصول در صنعت فولاد و ذوب آهن استفاده می‌شود و شرکت ما در این راستا فعالیت می‌کند و توانسته سهم بسزایی در اشتغال‌زایی منطقه به وجود آورد.

وی در ارتباط با نمایشگاه امسال صنعت، معدن و فلزات خاطر نشان کرد: نمایشگاه امسال علاوه بر شناسایی معادن برای بازدیدکنندگان، برای شرکت‌های معدنی که با صنعت آشنا‌ می‌شوند نیز مفید است.

*نمایشگاه به تولیدکننده داخلی فرصت می‌دهد کیفیت بالای محصولات خود را نشان دهد

حسن اختراعی معاون شرکتی که دستگاه‌های جوش و CNC تولید می‌کند با بیان اینکه این شرکت دستگاه‌های خود را با استفاده از مهندسان داخلی تولید می‌کند اظهار کرد: تمام دستگاه‌هایی که توسط شرکت ما تولید می‌شود داخلی بوده که طراحی و ساخت آن نیز توسط مهندسان ایرانی انجام می‌شود و سبب اشتغالزایی در کشور شده است.

وی افزود: مردم اکنون به جایگاهی رسیده‌اند که از دستگاه‌های داخلی به خوبی استقبال می‌کنند و با حمایت از تولیدکنندگان داخلی است که او دلگرم شده و به کار خود ادامه می‌دهد و برای ارتقای محصولات خود تلاش می‌کند.

اختراعی تاکید کرد: با توجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری شرکت ما توانسته در امسال سه نوع دستگاه را به تولیدات خود اضافه کند.

وی در ارتباط با نمایشگاه نیز اذعان کرد: برگزاری این نمایشگاه به تولیدکننده داخلی فرصت می‌دهد که با معرفی تولیدات خود و سطح کیفیت آنها نشان دهد که این محصولات قابل رقابت با کالاهای خارجی هستند.

*رتبه دوم خراسان‌رضوی در ذخایر معدنی

محمد مزاری مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در بازدید از نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات در ارتباط با بخش معدن خراسان‌رضوی اظهار کرد: خراسان‌رضوی در بخش معدن به‌ویژه ذخائر معدنی رتبه دوم کشور را دارد و در پالایشی که به تازگی توسط ژئوفیزیک هوایی انجام شده، ذخائر معدنی و فلزی در منطقه خواف تا سبزوار پیدا شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به شرایطی که استکبار در زمینه واردات برای کشور به وجود آورده ضروری است تا مواد معدنی موجود در کشور را به‌درستی استخراج کنیم و در این راستا باید با تکنولوژی روز دنیا آشنا شویم تا ضایعات بخش استخراج مواد معدنی کاهش پیدا کند.

*رتبه نخست خراسان‌رضوی در صادرات سیمان

محمدرضا موحد معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: یکی از صادرات بالقوه خراسان‌رضوی صادرات سیمان است که خراسان‌رضوی رتبه نخست صادرات سیمان کشور را دارد.

وی افزود: خراسان‌رضوی در صادرات کاشی و سنگ‌های تزئینی نیز فعالیت می‌کند و نخستین شریک تجاری ما افغانستان و سپس CIS و ایالات متحده عربی است.

موحد در ارتباط با نمایشگاه امسال صنعت، معدن و فلزات گفت: در این نمایشگاه نمایندگانی از کشورهای آلمان، ترکیه و چین و همچنین شرکت‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های خصوصی شرکت دارند که با به نمایش گذاشتن تولیدات خود سبب تعامل با یکدیگر می‌شوند.

دو بخش صنعت و معدن در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند و برگزاری نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات در کنار یکدیگر سبب تعامل مدیران این سه حوزه می‌شود که آنها  می‌توانند با ارتباط و آشنایی از تولیدات شرکت‌های مختلف در فعالیت‌های خود سرعت بخشند.

__________________________

گزارش: نجمة‌السادات موسوی‌زاده

__________________________

انتهای پیام/70001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول