اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

سرمایه‌گذاران اشتغال چندانی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد نکرده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با دریافت تسهیلات و خدمات در چند سال اخیر به هر دلیل سرمایه‌گذاران اشتغال چندانی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد نکرده‌اند.

سرمایه‌گذاران اشتغال چندانی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد نکرده‌اند

اردلان زینل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به مشکلات بیکاری اشاره و اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلی که امروزه جامعه به خصوص کهگیلویه و بویراحمد با آن مواجه است، معضل بیکاری و بحث اشتغال است.

*اشتغال بانوان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توجه بیشتر مسئولین است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان اشتغال بانوان در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: اشتغال بانوان از جهاتی حائز اهمیت بوده که اگر به صورت کاملا راهبردی و با برنامه به آن توجه شود نقش مؤثری در اشتغال تمامی سطوح و اقشار مختلف دارد.

زینل‌زاده تصریح کرد: با رویکردی که در گذشته نسبت به مقوله اشتغال وجود داشته میزان اشتغال در سطح این استان پایین بوده که توجه به این موضوع و کاهش مشکلات و معضلات بیکاری همت مضاعف مسئولین ارشد و دستگاه‌ها را می‌طلبد.

*50 درصد جمعیت جامعه را بانوان تشکیل داده‌اند

وی به دلایل توجه به اشتغال بانوان اشاره کرد و بیان داشت: با بررسی‌های صورت گرفته 50 درصد جمعیت جامعه را بانوان به خود اختصاص داده‌اند که نیازمند راهکارهای مناسب و مؤثر در جهت پیشبرد اهداف متعالی اشتغال بانوان است.

این مسئول اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد میزان سرانه سرمایه‌گذاری اشتغال بانوان را نا‌چیز دانست و گفت: با وجود اختصاص نا‌چیز هزینه اشتغال بانوان می‌توان از چنین فرصت مناسب نهایت استفاده را در میزان ایجاد اشتغال جامعه هدف داشته باشیم.

زینل‌زاده استفاده از فرصت‌ها در اشتغال‌زایی بانوان را مهم دانست و ابراز داشت: بحث اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی ندارد می‌توان اشتغال‌زایی در سطح روستاها را ایجاد و اقدام به ارائه تسهیلات مورد نیاز آن‌ها کرد.

وی تأکید کرد: اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌ خصوص در روستاها شناسایی شوند و برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی تسهیلات لازم به منظور اشتغال‌زایی به آن‌ها ارائه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: سرمایه‌گذارانی که در چند دهه اخیر به طور مکرر تسهیلات دولتی به آن‌ها ارائه شده تاکنون میزان اشتغال‌زایی مورد نیاز در این استان را ایجاد نکرده چرا که اگر این‌گونه بود اشتغال در سطح استان این وضع نابسامان را نداشت.

این مسئول ابراز داشت: تسهیلات باید به صورت مستقیم به متقاضیان اشتغال ارائه شود در این صورت می‌توان آمار بیکاری را به حداقل رساند.

زینل‌زاده دهیاران را به عنوان حلقه دولت و مردم دانست و گفت: با توجه به این‌که دهیاران با میزان آشنایی خود از سطح روستاها می‌توانند افراد و ظرفیت‌های موجود در سطح روستاها را شناسایی و آن‌ها را به این نهاد اشتغال‌زا معرفی کنند.

این مسئول ابراز داشت: گرایش این نهاد بر این بود که اعضای تعاونی‌ها را آقایان تشکیل می‌دادند که با رویکرد جدید سازمان، 50 درصد از اعضای تعاونی‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول