اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس:

مشکل اشتغال را یک دستگاه نمی‌تواند حل کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: حل مشکل اشتغال تنها کار یک دستگاه نیست.

مشکل اشتغال را یک دستگاه نمی‌تواند حل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مرتضی مبرایی بعد از ظهر امروز در گردهمایی استانی اجرای طرح استادشاگردی نوین اظهار داشت: در شرایطی که با مشکل بیکاری رو به رو هستیم باید تمام دستگاه‌ها با همدلی به این معضلات پایان دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس ابراز داشت: امروز در تولید علم کشور پیشرفت خوبی داشته اما باید به سمتی حرکت کنیم که این علم تولید شده فرصت‌های اشتغال را نیز ایجاد کند.

وی گفت: تا زمانی که ارتباط موسسات آموزشی با بازار کار تبدیل به ارتباطی تنگاتنگ نشود، معضل بیکاری ریشه‌کن نمی‌شود.

مبرایی تصریح کرد: طرح استادشاگردی نوین می‌تواند برخی مشکلات بیکاری را برطرف کند و فرصت‌های شغلی مناسبی در اختیار جوانان قرار دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای ظرفیت محدودی دارد و باید تمام دستگاه‌ها در زمینه اشتغال و مهارت این دستگاه را یاری دهند.

وی بیان کرد: افراد در جامعه به دنبال ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی هستند اما نیاز اشتغال آنها به درستی پاسخ داده نشده است.

مبرایی گفت: بر این اساس نرخ بیکاری در مقاطع پایین تحصیلی بسیار پایین‌تر از مقاطع بالاتر تحصیلی است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس افزود: گردهمایی طرح استادشاگردی نوین فرصتی است تا از تمام ظرفیت‌های بازار کار برای حل مشکل اشتغال استفاده شود.

وی با اشاره به وجود 45 مرکز دولتی و 800 آموزشگاه وابسته به فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: این موسسات تنها به 25 درصد متقاضیان مهارت در استان فارس خدمات ارائه می‌دهند و به همکاری دستگاه‌ها برای آموزش به افراد بیشتر نیاز داریم.

به گزارش فارس، گردهمایی استانی اجرای طرح استادشاگردی نوین امروز در شیراز با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط و اصناف برگزار شد.

شیوه استادشاگردی شیوه مناسب و تاریخی در اصناف است که تا سال‌ها مشکلات اشتغال جوانان جامعه را برطرف و از بعد معنوی نیز تاثیرات بسزایی داشت.

شیوه‌ای که با شکل‌گیری دستگاه‌های متولی اشتغال در حال فراموشی بود و اینک در قالبی نوین برای رفع مشکلات بیکاری توسط دستگاه‌های متولی به جامعه برگشته است.

انتهای پیام/2448/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول