اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در المپیاد مخترعان 2012 آلمان

دانشگاه آزاد تاکستان مدال برنز کسب کرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان گفت: استاد دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان مدال برنز المپیاد مخترعان 2012 آلمان را کسب کرد.

دانشگاه آزاد تاکستان مدال برنز کسب کرد

محمد بهرامی‌زاده در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان تاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با بیان اینکه مهدی جعفری یکی از اساتید دانشگاه دانشگاه آزاد تاکستان اخیرأ در مسابقات مخترعان سال 2012 که به میزبانی آلمان در شهر نورنبرگ این کشور برگزار شد، در گرایش مهندسی پزشکی موفق به کسب مدال برنز شد، اظهار کرد: این استاد واحد تاکستان با طراحی و نیز ارائه دستگاه دوخت شلنگ کیسه‌ خون به نام (سیلراتوماتیک) در این دوره از مسابقات علمی توانست پس از مخترعانی از کشور‌های روسیه و آلمان مدال برنز را از آن خود کرده و در جایگاه سوم ایستاد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با بیان اینکه طرح حمایت از نخبگان و اساتید مقام‌آور جزو برنامه‌هایی است که در برنامه این دانشگاه قرار دارد، افزود: باید برای توسعه مباحث علمی در دانشگاه‌ها از هیچ‌ کوششی فروگذار نکرده و تمام تلاش خویش را به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه دستگاه ساخته شده توسط این استاد جوان دانشگاه آزاد تاکستان در صنایع پزشکی و انتقال خون کاربرد داشته و مهم‌ترین مزیت آن نیز بالابردن سرعت علم و دقت بیشتر در کیسه‌های خون است، تصریح کرد: کارکرد این دستگاه موجب این می‌شود که به فراورده‌های خونی صدمه‌ای وارد نشده و دستگاه گیرنده خون بتواند بهتر کار کند.

انتهای پیام/77005/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول