اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با تاسوعای حسینی صورت گرفت

حرکت گسترده دسته‌های عزاداری در قم

خبرگزاری فارس: دسته‌های عزاداری در تاسوعای حسینی از اقصی نقاط قم رهسپار حرم کریمه اهل بیت شده‌اند تا در سوگ مولایشان به عزاداری بپردازند.

حرکت گسترده دسته‌های عزاداری در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همزمان با فرا رسیدن تاسوعای حسینی ده‌ها دسته عزاداری و سینه‌زنی صبح امروز حرکت خود را از نقاط مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز کرده‌اند.

مردم عزادار قم در قالب دسته‌های مختلف پس از عبور از مسیرهای تعیین شده وارد حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ شده و در سوگ شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش به سر و سینه زده و اشک ماتم می‌ریزند.

حرکت دسته‌های عزاداری تا ظهر امروز ادامه داشته و هنگام ظهر و زمان اقامه نماز متوقف می‌شود و عزاداران در حرم حضرت معصومه(س) و خیابان‌های اطراف نماز ظهر تاسوعا را با شکوه خاصی اقامه می‌کنند.

هیئت‌های مذهبی قم علاوه بر برپایی دسته‌های عزاداری نسبت به تشکیل جلسات مقتل‌خوانی به ویژه در صبح روز عاشورا اقدام می‌کنند.

در نقاط مختلف شهر قم به ویژه در مسیر حرکت دسته‌های عزاداری نیز ایستگاه‌های صلواتی برپا شده و از زائران و عزاداران حسینی پذیرایی می‌شود.

انتهای پیام/2258/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول