اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تاسوعا و عاشورای حسینی صورت می‌گیرد

فعالیت 25 هیئت عزاداری در هندیجان

خبرگزاری فارس: در تاسوعا و عاشورای حسینی 25 هیئت عزاداری در هندیجان فعالیت داشته و به عزاداری می‌پردازند.

فعالیت 25 هیئت عزاداری در هندیجان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب خوزستان، در این روزها و ساعات که دل شیعیان جهان معطوف به کربلا و قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) است، در هر شهر و روستایی هیئت‌های عزاداری متعددی به صورت‌های مختلف مشغول به عزاداری در سوگ شهادت جانسوز و مظلومانه سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای او هستند.

در هندیجان نیز همگام و همراه با مردم سراسر ایران اسلامی تکیه‌های عزاداری برپا شده و مردم این شهرستان با خلوص دل در غم مظلومیت و شهادت جانسوز سومین اختر تابناک امامت و ولایت خود می‌گریند و بر سر و صورت می‌زنند.

مردم این شهر با حضور در 25 هیئت این شهرستان با همدلی با یکدیگر به عزاداری پرداخته و در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های خود به سینه‌زنی و زنجیرزنی می‌پردازند.

گفتنی است در این ایام تعزیه‌های متعددی نیز در خصوص صحنه‌های مختلف کربلا و قیام حق علیه باطل امام حسین(ع) و ایثارگری‌های یاران وی اجرا شده که مورد استقبال بسیار خوب هندیجانی‌ها قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است در روز عاشورای حسینی همه هیئت‌ها از جمله هیئت زنجیرزنی حضرت رقیه(س) و سینه‌زنی حسینیه علی‌بن‌ابیطالب(ع) به سوی قبرستان هندیجان شمالی و گلزار شهدای این شهرستان حرکت کرده و بر سر مزار شهدای خود به عزاداری می‌پردازند.

انتهای پیام/72003/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول